۲۶ درصد جمعیت اردبیل در محلات دارای بافت فرسوده سکونت دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۲۶ درصد جمعیت استان در محلات دارای بافت فرسوده ساکن هستند.

سیدکمال الدین میرجعفریان با تاکید بر لزوم توجه به بازآفرینی در شهر‌ها و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، بازآفرینی را اقدام مشترک دستگاه‌های مرتبط و نیازمند همکاری حوزه‌های مختلف دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه بازآفرینی پایدار محلات هدف گفت: لازم است کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های متولی برای استخراج شاخص‌های فنی و ایمنی در روند اجرای نوسازی و بازآفرینی تدوین و نکات لازم برای کاهش مخاطرات احتمالی اعمال شود.

میرجعفریان خواستار تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان‌های استان شد و گفت: این جلسات باید با ریاست فرمانداران و حضور شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط برگزار و اقدامات پیشگیرانه از جمله جلوگیری از ساخت و ساز در مسیر‌های مخاطره طبیعی و غیرطبیعی اعمال شود.

او می‌گوید: توجه به اولویت‌ها برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی در شهرستان‌های مختلف باید مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم برای بهره‌مندی اهالی از تسهیلات به عمل آید.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه از وجود ۶۷ محله دارای سکونتگاه غیررسمی به مساحت هزار و ۹۳۰ هکتار و با اسکان ۱۷ درصد از جمعیت در این استان خبرداد.

محمدزارع حسین‌زاده گفت: هزار و ۳۰۶ هکتار از مناطق مسکونی استان نیز با اسکان ۹ درصد از جمعیت جزو بافت فرسوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار