الحشد الشعبی: همدستی رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها به آن‌ها جرات داد

فرمانده‌ی الحشد الشعبی عراق با اشاره به برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز پرچم، این اوضاع را عاقبت همدستی کشورهای عربی با صهیونیست‌ها دانست.

شیخ یوسف العرزال یکی از مسئولان بسیج مردمی عراق در شهر بصره در مصاحبه‌ای اعلام کرد (برخی از کشورهای عربی) رژیم صهیونیستی را در قلب امت اسلامی ایجاد کردند. عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ساخته دست آمریکاست و ما نباید اجازه هتک حرمت مقدسات خودمان را بدهیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین او در ادامه گفت: همدستی رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها به آن‌ها جرات داده است تا راهپیمایی پرچم‌ها را در قدس اشغالی برگزار کردند. برگزاری راهپیمایی پرچم ها، اقدام تحریک آمیز رژیم غاصب در برابر احساسات مسلمانان جهان است. رژیم صهیونیستی توانایی ایستادگی در برابر مقاومت را ندارد.

العرزال افزود: دستان پنهان در عادی سازی روابط دست دارند. آمریکا شیطان بزرگ است و از همه توان خودش برای تعرض به امت اسلامی استفاده می‌کند. اجازه نخواهیم داد حرمت مقدسات را زیر پا بگذارند. در غیر اینصورت امت از دست خواهد رفت. باید با جریان صهیونیست دشمن امت‌های عربی و اسلامی مقابله کنیم.

شایان ذکر است پارلمان عراق روز پنجشنبه گذشته قانونی تصویب کرد که بر اساس آن هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی یا همکاری با افراد و شرکت‌های صهیونیستی جرم به شمار می‌رود. بر اساس قانون جدید همه ارگان‌های عراقی اعم از دولتی، غیردولتی، شرکت‌ها و حتی افراد عادی چه در داخل و چه خارج از این کشور حق تعامل با رژیم صهیونیستی در مسائل سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی، ورزشی و هرگونه رابطه دیگری را ندارند. حتی خارجی‌های مقیم عراق هم نمی‌توانند با اسرائیل رابطه داشته باشند.

با این وجود پس از تصویب قانون عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در این کشور، گردان‌های حزب الله روز جمعه اعلام کردند این قانون دارای حفره‌ها و شکاف‌هایی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این قانون در بیانیه‌ای عنوان کرد آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب قانون جرم‌انگاری عاد‌ی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط پارلمان عراق ابراز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار