واکنش آمریکا به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق را باعث نگرانی دانست.

در این بیانیه که دیروز پنجشنبه توسط ند پرایس منتشر شد، آمده است: «آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب قانونی در پارلمان عراق که عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم تلقی می‌کند، ابراز می‌دارد. علاوه بر این، این قانون آزادی بیان را به خطر می‌اندازد. این امر به شدت با پیشرفت همسایگان عراق در ایجاد پل‌ها و عادی‌سازی روابط با اسرائیل که فرصت‌های جدیدی را برای مردم کل منطقه ایجاد می‌کند، در تضاد است.»

وی افزود: «واشنگتن به به عنوان یک شریک قوی و ثابت در حمایت از اسرائیل و گسترش روابط با همسایگانش، در راستای دستیابی به صلح و رفاه بیشتر برای همه، ادامه خواهد داد».

پارلمان عراق دیروز به اتفاق آرا به قانونی رای داد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند. در جلسه پارلمان اعلام شد که هرگونه داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی یا همکاری با افراد و شرکت‌های صهیونیستی جرم به شمار می‌رود. این قانون هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند.

در حال حاضر روابط دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و مصر، اردن، امارات، بحرین و مراکش برقرار است. این در حالی است که کمتر از دو سال پیش روابط با سه کشور اخیر با میانجیگری فعال آمریکا عادی شد. سودان قرار بود ششمین کشوری باشد که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی می‌کند، اما روند عادی سازی متوقف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار