اجرای ۳۰۳ طرح اشتغال اجتماع‌محور توسط بنیاد برکت در تایباد

نماینده بنیاد برکت در تایباد گفت: ۳۰۳ طرح اشتغال اجتماع‌محور در این شهرستان توسط بنیاد برکت اجرا شده است.

مهدی توانا گفت: در سال گذشته ۳۰۳ طرح اشتغال اجتماع‌محور در رسته‌های شغلی مختلف در مناطق روستایی و شهری تایباد اجرا و توسط بنیاد برکت حمایت مالی و تسهیلاتی شده که در هر طرح برای ۲ نفر به طور میانگین اشتغال به همراه داشته است.

او گفت: به طور متوسط هر طرح اشتغال حدود ۳۸ میلیون تومان تسهیلات دریافته‌اند که ۱۷ روستا در بخش مرکزی و ۱۴ روستا در بخش میانولایت تحت پوشش قرار گرفتند.

نماینده بنیاد برکت در تایباد گفت: بنیاد برکت با نگاه تقویت معیشت خانواده‌های نیازمند روستایی فعالیت می‌کند و ضمن آموزش افراد به کمک فنی‌وحرفه‌ای و جهاد کشاورزی، متقاضیان ایجاد مشاغل خرد خانگی و کارگاه‌های کارآفرینی حمایت مالی می‌شوند.

توانا گفت: این نهاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال ۱۳۹۸ در شهرستان تایباد مستقر شد که تاکنون ۷۶۱ طرح اشتغالزایی را در رسته‌های آبزی‌پروری، باغداری، پرورش طیور، تولید کیف، کفش و پوشاک، خدمات عمومی، دامپروری، زراعت، صنایع دستی، گلخانه و مشاغل فنی اجرا کرده است.

او گفت: روستا‌ها طوری حمایت می‌شوند که از مهاجرت به شهر‌ها جلوگیری شود و اگر منطقه‌ای انحراف تسهیلات داشته باشد، بنیاد برکت دیگر به آنجا ورود نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.