واشنگتن:

تحریم‌های روسیه پس از رفع انسداد بنادر اوکراین نیز ادامه خواهد داشت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های روسیه حتی پس از آزادسازی بنادر اوکراین پابرجا خواهد بود.

«ند پرایس» در نشست مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو مدعی شد: «ما قبلاً وعده‌های پوچ از فدراسیون روسیه شنیده‌ایم و قطعاً تحریم‌های خود را در پاسخ به وعده‌های توخالی لغو نخواهیم کرد. وقتی از روسیه قول‌ها و پیشنهاد‌های مختلف می‌شنویم، این یعنی دلیل خوبی برای شک داریم.»

پیش از این، «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مسکو آماده راه اندازی کریدور‌های بشردوستانه برای رفع انسداد بنادر دریایی اوکراین به منظور صادرات غلات اوکراین است، اما کی‌یف ابتدا باید اطمینان دهد که بنادر این کشور از وجود مین پاک می‌شوند.

رودنکو همچنین تأکید کرد که مسکو آماده گفت‌وگو در مورد امنیت غذایی است و برای رسیدگی به بحران غذایی در حال ظهور، به یک رویکرد جامع، از جمله لغو تحریم‌های روسیه نیاز است.

با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی و اختلال در زنجیره تأمین جهانی، بسیاری از کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خواستار رفع انسداد بنادر دریایی اوکراین و رهاسازی غلات گیر کرده در انبار‌ها شده‌اند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که درگیری روسیه و اوکراین، باعث شکل‌گیری بحران غذایی در جهان خواهد شد و بهای مواد غذایی در سراسر جهان را افزایش خواهد داد. روسیه و اوکراین بزرگترین تولیدکنندگان گندم در جهان هستند و روی هم ۳۰ درصد از صادرات جهانی گندم و ۲۰ درصد از صادرات ذرت را به خود اختصاص می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار