سرمربی تیم ملی بوکس:

جایگاه ملی پوشان بوکس متزلزل شد/ آمریکایی ها به دنبال برگزاری اردوی مشترک با ایران

علیرضا استکی به ملی پوشان بوکس هشدار داد تا مراقب سطح کیفی خود باشند که کسی جایگزینشان نشود.

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس درباره سطح مسابقات قهرمانی کشور که در زاهدان برگزار شد گفت: در مسابقاتی که برگزار شد اتفاقات خوبی مشاهده کردیم. از ۲۰ ملی پوشی که در تیم ملی حضور دارند، ۱۷ نفر آن‌ها موفق شدند به فینال راه پیدا کنند و آن ۳ نفری هم که نتوانست به دیدار نهایی صعود کنند روی اتفاق شکست خوردند. با وجود طولانی شدن زمان مسابقات قهرمانی کشور، اما بازی‌ها از لحاظ کیفی در سطح بسیار بالایی برگزار شد و نشان داد که مربیان استانی به خوبی روی ورزشکارانشان کار کرده اند.  همین موضوع زنگ خطر را برای ملی پوشان به صدا در آورد که هر لحظه ممکن است جای آن‌ها را در تیم ملی بگیرند. به هر حال تمام اعضای کادر فنی تیم ملی از روز اول در مسابقات حضور داشنند و بازی‌ها را به طور کامل رصد کردیم.

مسابقات بوکس قهرمانی کشور از روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت با حضور ۱۸۶ بوکسور به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار شد و در پایان تیم میزبان موفق شد با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۹ امتیاز بر سکوی قهرمانی بایستد. تیم بوکس خوزستان هم با ۳ مدال طلا، ۲ برنز و ۲۴ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و تهران هم با ۲ مدال طلا، ۳ برنز و ۲۲ امتیاز در جایگاه سوم رقابت‌ها قرار گرفت.

آمریکایی‌ها از ما درخواست اردوی مشترک دارند

استکی گفت: با به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی ما باید برنامه ریزی‌های جدیدی برای آینده انجام دهیم، به همین دلیل چند کشور از جمله ترکیه، آمریکا و لهستان از ما خواسته اند تا با آن‌ها اردوی مشترکی برگزار کنیم. زمانی که حسین ثوری (رئیس فدراسیون بوکس) برای جلسه فدراسیون جهانی به تایلند سفر کرده بود، سرمربیان تیم‌های ملی آمریکا و لهستان شخصا از او خواستند تا با تیم ملی ایران یک اردوی مشترک چند روزه برگزار کنند. فعلا این صحبت‌ها در حد مکاتبه است و هر زمان که قطعی شد درباره اینکه این اردو کجا برگزار شود، تصمیم گیری می‌کنیم.

مسابقات بوکس قهرمانی آسیا که قرار بود خرداد برگزار شود، با تصمیم کنفدراسیون بوکس آسیا این رقابت‌ها ۵ ماه به تعویق افتاد و حالا قرار است آبان برگزار شود. هنوز میزبان این بازی‌ها مشخص نشده است.


بیشتر بخوانید


لغو بازی‌های آسیایی تمام برنامه ریزی‌های ما را به هم زد

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: ما از کمیته ملی المپیک تقاضا کردیم که از دهم خرداد تمریناتمان را شروع کنیم، زیرا بوکس رشته‌ای است که ورزشکاران باید مدام در اردو حضور داشته تا انسجام بیشتری پیدا کنند. ما قرار بود شهریور در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین شرکت کنیم که بنا به دلایل مختلفی این بازی‌ها لغو شد و حالا باید خودمان را برای مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک که پاییز برگزار می‌شود، آماده کنیم. در هر صورت لغو بازی‌های آسیایی نه تنها به بوکس، بلکه به همه رشته‌های ورزشی ما ضربه بدی وارد کرد، به طوری که تمام برنامه ریزی‌های ما را به هم زد.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ قرار بود از ۱۹ شهریور تا سوم مهر به میزبانی چین در شهر هانگژو برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دولت چین این رقابت‌ها را لغو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار