تاکید امیر قطر بر لزوم رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران

امیر قطر در مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد در تلاش است تا همه طرف‌های مذاکرات وین به توافق هسته‌ای بازگردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ضمن حضور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس ضمن تاکید بر اینکه قطر ادعایی بر نقش رسمی میانجیگری بین غرب و ایران را ندارد، گفت: «ایران همسایه ما است و ما در حال تلاش برای کمک به همه طرف‌های مذاکره هستیم تا به توافق هسته‌ای بازگردند».

به گزارش الجزیره، امیر قطر از روابط خوب کشورش با چین نیز سخن گفته و اعلام کرد قطر نمی‌خواهد جهان را در حالت دو قطبی ببیند.

مجمع جهانی اقتصاد که به نام «داووس» نیز مشهور است، نشستی است که هر ساله با حضور مهمترین رهبران سیاسی، تجاری و فرهنگی کشور‌های گوناگون برگزار می‌شود. اغلب این نشست‌ها در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود بنابراین به این نام نیز مشهور شده است.

گفتنی است، امیر قطر دو روز پیش با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار کرد و سران هر دو کشور نسبت به حصول توافق هسته‌ای ابراز امیدواری کردند. وی در همین سفر، در گفتگو با روزنامه آلمانی «هندلزبلات» گفت: «پمپاژ مقادیر اضافی از نفت ایران به بازار به ثبات قیمت نفت خام و کاهش تورم کمک می‌کند».

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به تازگی در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان تاکید کرده که اروپا اکنون «در مسیر جدید تداوم گفتگو و تمرکز بر راه حل‌ها» قرار دارد.

گفتنی است مذاکرات وین که پیش‌تر تقریبا متوقف شده بود، با افزایش قیمت سوخت و بروز بحران انرژی شکل دیگری به خود گرفته است. با این حال، ایران همواره اعلام کرده در این مذاکرات به دنبال لغو تمامی تحریم‌هایی است که علیه کشورمان اعمال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار