بیمه رایگان برای مادران باردار فاقد بیمه

مدیر کل بیمه سلامت مازندران از بیمه رایگان برای مادران باردار فاقد بیمه درمانی خبر داد.

محمدرضا میرزایی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران همه مادران باردار فاقد پوشش بیمه را تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پنج سالگی بدون آزمون وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهد.

براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.

همچنین افرادی که دچار سقط مکرر شده و دارای فرزند نشده نیز در شمول استفاده از این دستورالعمل قرار گرفته و می‌توانند از خدمات کمک باروری استفاده کنند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت مازندران سن زوجه نابارور برای دریافت خدمت از ۴۵ سال به ۴۹ سال افزایش یافته و جهت رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر و عدالت در سلامت، بیمه شدگان روستایی، نظام ارجاع ۱ و صندوق بیمه همگانی جهت اخذ خدمات ناباروری معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.

در راستای بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار