آیت‌الله ملک‌حسینی:

رشد جمعیت و برآورده کردن نیاز‌ها به موازات شهر صدرا نیست

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: رشد جمعیت و برآورده کردن نیاز‌ها در شهر صدرا به موازات هم انجام نشده است که متاسفانه به دلیل ناپختگی‌های گذشته بوده است.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر صدرا گفت: شهر برای انسان است و باید در خدمت نیاز‌های انسان باشد.

او گفت: شهری برای انسان شهر محسوب می‌شود که ابتدا نیاز‌های فکری و فرهنگی و عبادی در آن پیش بینی و حل شود در مرحله بعد به نیاز‌های اجتماعی پرداخته شود و در مراحل بعدی نیاز‌های معطوف به اقتصاد و بازار و جلوه‌های زیبایی مطرح شود.

مدیر حوزه علمیه حضرت حجت بن الحسن عسکری (عج) گفت: اگر می‌بینید شهر‌هایی ساخته شده‌اند که کتابخانه و مسجد و حسینیه ندارند به دلیل این است که نیاز‌های انسان را به صورت معکوس انجام داده‌اند.

ملک‌حسینی گفت: شتاب رشد جمعیت و مهاجرت به شهر صدرا خیلی زیاد است. در صدرا باید رشد جمعیت و برآورده کردن نیاز‌ها به موازات هم انجام می‌شد، اما متاسفانه به دلیل ناپختگی‌های گذشته این چنین نبوده است.

او گفت: فرض کنید شما اولین شهردار و شورای شهر صدرا هستید سپس به وظایف خود به درستی عمل کنید و تا جایی که کار شما درست باشد نباید از هیچ موضوعی هراس داشته باشید، از الگو‌های موفق علمی استفاده کنید، صدرا باید از بیمارستان پیوند اعضا که از مطرح‌ترین بیمارستان‌های جهان است استفاده کنید و رشد شهر حول این بیمارستان انجام شود و باید هرچه بیشتر از این ظرفیت فرا ملی در حوزه‌های مختلفی همچون گردشگری درمانی، اقتصاد و تجارت مربوط به این ظرفیت بی نظیر بهره برد.

شهردار و اعضای شورای شهر صدرا نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و کار‌های انجام شده در شهر صدرا ارائه کردند و خواستار توجه ویژه مسئولین استان به شهر صدرا برای رفع مشکلات و توسعه این شهر در زمینه‌های مختلف همچون ارتقا شهر صدرا به شهرستان شدند.

پرنیان، شهردار صدرا با اشاره به اینکه صدرا ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه دارد، گفت: خوشبختانه با تلاش تمام کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر، بودجه شهرداری نسبت به سه سال گذشته حدود ۵ برابر افزایش یافته است و ما تلاش می‌کنیم مشکلاتی از گذشته بر جای مانده را با برنامه ریزی مدون تا چند سال آینده به مرتفع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.