باور‌های غلط مانع اهدای خون بانوان شده است

مدیرکل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گفت: بیماران زیادی وجود دارند که اساسا درمان آن‌ها با خون است.

 رضا عباسی گفت: افزایش بیماران تالاسمی و اختلالات انعقادی و تصادفات جاده‌ای و زایمان‌ها از جمله موارد اهمیت مشارکت بالای مردم استان در اهدای خون است.

عباسی گفت: با توجه به اینکه خود مراقبتی در بانوان بیشتر است به طور یقین خون سالمتری دارند، ولی متاسفانه علی رغم اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند تنها ۵ تا ۷ درصد اهدا کنند خون در کشور بانوان هستند.

او گفت: بانوان نیمی از جامعه انسانی هستند که نمی‌توان توانایی و استعداد آن‌ها را در اهدای خون نادیده گرفت، شرایط عمومی اهدای خون مانند سن، وزن، فشار خون، درجه حرارت و نبض در زنان تفاوتی با مردان ندارد.

دکتر عباسی گفت:برخی جوامع اهدای خون را یک کار مردانه می‌پندارند، در حالی‌که زنان یکی از جمعیت‌های سالم و مناسب برای اهدای خون هستند و می‌توانند جزو اهداکنندگان مستمر خون باشند، ولی متاسفانه به دلیل باور‌های غلطی که وجود دارد، زنان آمار بسیار پایین در اهدای خون دارند.

عباسی گفت: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

برچسب ها: اهدا خون ، انتقال خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار