دختران مددجوی کمیته امداد، سفیران هلال احمر زنجان می‌شوند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:دختران آموزش دیده مددجوی کمیته امداد سفیران جمعیت هلال احمر این استان در قالب طرح یاس می شوند.

موسوی گفت: طرح یاس (یاران آسیب ستیز) بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در سطح ملی انجام می‌شود.

او می گوید: این طرح برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و پیشگیری از این آسیب‌ها یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های فعالیت‌های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این طرح در خانه‌های هلال مناطق حاشیه نشین با هدف استفاده از توان دختران ۳۰ تا ۴۰ سال که در خانواده‌ها و جامعه اثر گذاری بیشتری دارند، آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان با کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شده است.

او می گوید: تاکنون ۲۱ دوره آموزشی غیرامدادی شامل مهارت و سبک زندگی با حضور ۱۵۴ نفر در ۱۰ خانه هلال و ۱۶ دوره آموزش امدادی برگزار شده است.

موسوی گفت: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح یاس با ارائه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی می‌شود.

او می گوید: این طرح فارغ از مزیت‌های مرتبط در مواقع بحران در روند عمومی توانمند سازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی دختران موجود موثر خواهد بود.

موسوی گفت: همزمان با یکصدمین سال تأسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ۵۰ نفر از میان این خواهران آموزش دیده به ازای هر خانه هلال پنج نفر واجد شرایط و علاقمند به فعالیت داوطلبانه با ثبت نام در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان پس از گذراندن آموزش‌ها و دریافت گواهینامه معتبر به عنوان شورای اجرایی حوزه جوانان خانه هلال، مسئول امور جوانان و مسئولیت آموزش را به صورت داوطلبانه برعهده خواهند داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این خواهران به عنوان سفیران جمعیت هلال احمر استان زنجان در محله سکونت خود شناخته شده و عضوی مرجع، تأثیرگذار، مقبول و مفید در جامعه پیرامونی خود خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.