نعمایی:

کنترل خشم از بروز رفتار‌های ناهنجار پیشگیری می‌کند

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارس، مهم‌ترین عامل وقوع قتل، نزاع و درگیری را کنترل نکردن خشم در لحظات حساس بروز تنش دانست.

کارمند رتبه ۱۶ مهدی نعمایی گفت: باید با آموزش مهارت‌های زندگی به افراد برای کنترل خشم و مسائل ناشی از آن گام‌های جدی‌تری برداریم.

او گفت: ادارات، موسسات اجتماعی و رسانه‌ها می‌توانند با آموزش مهارت‌های زندگی بخصوص کنترل خشم به افزایش آستانه تحمل افراد در مواجهه با رویداد‌های مختلف در طول زندگی کمک کنند.

او اولین اقدام برای کنترل خشم را شناختن موقعیت‌های ایجاد کننده خشم برای هر فرد برشمرد و گفت: تحقیقات نشان داده‌اند که در اکثر مواقع علت اصلی خشم، ناکامی‌هایی است که وقتی فرد به دلایلی نتواند به خواسته خود برسد دچار خشم می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: اعتیاد، بیکاری، فقر، نداشتن احساس امنیت عاطفی و نداشتن امید به آینده در مردم باعث شده که برخی افراد به سمت خشونت سوق پیدا کنند.

کارمند رتبه ۱۶ نعمایی با اشاره به راهکار‌های کنترل خشم، گفت: بخشش یکی از بزرگترین شیوه‌هایی است که فرد را به مرتبه بالاتری از انسانیت می‌رساند و با این عمل، یکی از بزرگترین و بارزترین صفات خداوند را تقلید می‌کنیم.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، بحث‌ها، مشاجره‌های بی اساس و در نظر نگرفتن شرایط روحی و روانی زوجین را از عوامل مهم ایجاد شکاف در خانواده و انتقال این تنش‌ها به بستر جامعه دانست و گفت: طول دادن بحث و جدل و تکرار خاطرات آزار دهنده و رنجش آور در درون خانواده‌ها، آتش اختلاف را شعله ور می‌کند، اما سکوت و صبوری هم پایه‌های زندگی را استحکام می‌بخشد و هم از بروز رفتار‌های خشن در سطح جامعه می‌کاهد.

برچسب ها: کنترل خشم ، نزاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار