روسیه بایدن، بلینکن و رئیس سیا را تحریم کرد

روسیه از اعمال تحریم‌هایی علیه ۹۶۳ شهروند آمریکا از جمله مقامات امنیتی این کشور خبر داد.

در پی افزایش تنش و تحرکات کشورهای غربی و آمریکا علیه روسیه، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای با رونمایی از بسته تحریم‌های جدید علیه آمریکا، اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا از ورود به روسیه منع شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در این فهرست ۹۶۳ نفری، اسامی مقامات دیگری از جمله رابرت هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا، جیمز آستین لوید، وزیر دفاع، آلخاندرو نیکلاس مایورکاس، وزیر امنیت داخلی،  کریستوفر اشر رای، مدیر اف بی آی به چشم می‌خورد.

روسیه همچنین ورود ۲۶ شخصیت و مقام کانادایی از جمله همسر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به روسیه را هم ممنوع کرد.

این در حالی است که کشور‌های غربی و آمریکا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین از سه ماه گذشته شدید‌ترین تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده اند و باعث شده که این کشور در صدر کشور‌های تحریم شده قرار گرفته است. این تحریم‌ها عواقب زیادی بر مردم دنیا داشته و  باعث افزایش ناگهانی قیمت‌ها مواد غذایی و سوخت در بسیاری از کشورای جهان شده است.

در حالی که نزدیک به سه ماه از وقوع این جنگ می‌گذرد، کشور‌های غربی و آمریکایی با ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی فراوان به اوکراین برای مقابله با روسیه اجازه نمی‌دهند تا این جنگ به آتش بس منجر شود و با اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه امنیت انرژی و غذایی در جهان را به خطر انداخته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
روسیه بایدن، بلینکن و رئیس سیا را تحریم کرد!
نه بابا دیگه کارشون تمومه بدبختا!!!
آخرین اخبار