مجاهدان یمنی بار دیگر پهپاد سعودی را سرنگون کردند

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از سرنگونی پهپاد ائتلاف سعودی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در حساب کاربری توییتر خود از سرنگونی یک فروند پهپاد نیروی هوایی ائتلاف متجاوز سعودی ساخت ترکیه خبر داد.

یحیی سریع در توییت خود نوشت: «نیرو‌های پدافند هوایی ما صبح امروز به فضل الهی موفق شدند هواپیمای جاسوسی مسلح نیروی هوایی عربستان را با نام «کاریال» که ساخت ترکیه است، هنگام نقض آتش بس و اجرای ماموریت خصمانه در آسمان منطقه حیران در استان حجه سرنگون کنند. این عملیات با موشک زمین به هوای ساخت داخل انجام شد که هنوز از آن رونمایی نشده است.»

این مقام یمنی در ادامه توییت خود به ائتلاف سعودی هشدار داد که نیرو‌های مسلح یمن برای پاسخ دادن به هرگونه نقض آتش بس یا حمله نیرو‌های متجاوز آماده اند. او همچنین تاکید کرد که نیرو‌های متجاوز به آتش بس و برقراری صلح پایبند نیستند و این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

اواخر فروردین ماه امسال بین یمن و نیرو‌های ائتلاف متجاوز با میانجیگری سازمان ملل، آتش‌بس برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد. از آن زمان تاکنون منابع نظامی یمن بار‌ها از نقض آتش‌بس از سوی نیرو‌های ائتلاف خبر داده اند. جنبش انصارالله در پاسخ به اقدامات ائتلاف سعودی هفته گذشته اعلام کرد پاسخ به لغو آتش بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود و نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی برای برخورد با هرگونه تجاوزی آماده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار