نانوربات‌هایی که در جریان خون به مبارزه با بیماری‌ها می‌پردازند

دانشمندان به دنبال فناوری برای مقابله با بیماری‌ها به وسیله نانوربات‌ها هستند.

محققان به دنبال یک نوع فناوری هستند که طبق آن نانوربات‌هایی در جریان خون به مبارزه با بیماری‌ها بپردازد؛ به طوری که به نظر می‌رسد فرضیه طرفداران «نانوربات‌های پزشکی» که در داستان‌های علمی تخیلی از آن نام برده می‌شد و شامل ایجاد ربات‌های فلزی کوچکی بود که از طریق نوعی فناوری به شکلی جادویی کوچک بود، اکنون در حال محقق شدن است.

گروهی از محققان استرالیایی، نمونه اولیه شگفت انگیزی را توسعه داده اند که می‌تواند آینده پزشکی را متحول کند. این نمونه اولیه به عنوان «ماشین‌های مولکولی خودکار» شناخته می‌شود و شامل ابزارآلاتی است که مبتنی بر فناوری جدید نانو هستند.

بر پایه این گزارش، این اختراع از زیست شناسی الهام گرفته شده است؛ جایی که گیرنده‌های DNA طراحی و تولید می‌شوند.

نانوربات‌ها در واقع ماشین آلات صنعتی در ابعاد نانومتر هستند که از «دی ان ای» و «پروتئنین ها» ساخته شده اند. ایده کلی این است که ما در نهایت باید بتوانیم گروه‌هایی از این نانوروبات‌ها را برای ردیابی باکتری‌ها، ویروس‌ها و سلول‌های سرطانی درون بدنمان برنامه‌ریزی کنیم.

کارشناسان می‌گویند این مسئله، به مانند وجود ارتشی از ربات‌های قاتل است که در جریان خون شما به دنبال ویروس‌ها و میکروب‌ها برای نابودی است؛ هرچند دانشمندان اذعان دارند هنوز تا تحقق این امر فاصله زیادی وجود دارد.

منبع: The Next Web

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار