نتایجی تعجب برانگیز در مورد ایمن‌تر بود پول نقد در دوره کرونا

زمانی که بیش از دو سال پیش همه‌گیری «کووید ۱۹» جهان را فرا گرفت، بسیاری از شرکت‌ها برای محدود کردن شیوع ویروس، پرداخت‌های نقدی را قطع کردند.

در حالی که نه مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده و نه سازمان بهداشت جهانی استفاده از پول کاغذی را منع نکرده اند، بسیاری از شرکت‌ها هنوز پس از گذشت بیش از دو سال بر استفاده از پرداخت با کارت اعتباری اصرار دارند؛ اما مطالعه جدیدی که توسط مجله "Plus" منتشر شده است، نشان می‌دهد این تصمیم گرچه با نیت خوبی اتخاذ شده، اما گمراه کننده بوده است.

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه بریگهام یانگ در ایالات متحده انجام شده، نشان داده است که اگر این ویروس روی اسکناس جاگیر شود، قابل دوام نیست؛ اما در مقابل، پایداری بیشتری روی کارت‌های اعتباری دارد.

ریچارد روبسون مولف این مطالعه گفت: در اوایل همه‌گیری، ما از همه شرکت‌ها خواستیم استفاده از پول نقد را متوقف کنند و همه این شرکت‌ها از این توصیه پیروی کردند و "گفتند: خوب، ما فقط با کارت اعتباری کار خواهیم کرد"؛ اما اکنون سوال این است که کدام مطالعه از این توصیه حمایت می‌کند؟ حقیقت این است که هیچ داده‌ای برای حمایت از این روند وجود نداشته و بررسی ما تایید می‌کند که این روند دقیق نبوده است.

در طول این مطالعه، محققان مجموعه‌ای از پول نقد، سکه و کارت‌های اعتباری را جمع‌آوری و آن‌ها را با ویروس کرونا آلوده کردند، سپس در ۴ نقطه زمانی ۳۰ دقیقه، ۴ ساعت، ۲۴ ساعت و ۸۴ ساعته نمونه‌برداری و آزمایش ویروس‌ها انجام شد.

محققان دریافتند که شناسایی ویروس بر روی پول‌های کاغذی حتی پس از گذشت ۳۰ دقیقه از آلوده شدن آن‌ها دشوار بود. این مطالعه نشان داده است که ویروس در ۳۰ دقیقه ۹۹ درصد کاهش یافته و پس از گذشت ۲۴ و ۴۸ ساعت دوباره آزمایش را انجام دادند، اما هیچ ویروس زنده‌ای روی اسکناس‌ها پیدا نکرد.

در مقابل، ویروس بر روی کارت‌های اعتباری در ۳۰ دقیقه اول ۹۰ درصد کاهش یافت و این میزان در چهار ساعت بعدی به ۹۹.۶ درصد و در عرض ۲۴ ساعت به ۹۹.۹۶ درصد افزایش یافت؛ اما با این حال ویروس زنده همچنان بر روی کارت‌های نقدی پس از ۴۸ قابل شناسایی بود. در ارتباط با پول‌های سکه‌ای نیز نتایجی مشابه نتایج کارت‌های اعتباری به دست آمد.

نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که استفاده از کارت‌های اعتباری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر "کووید ۱۹" توصیه نمی‌شود.

منبع: العین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار