بررسی مشکلات واحد‌های مرغداری گوشتی مراغه

با حضور مسئولان استانی و شهرستان مشکلات واحد‌های مرغداری گوشتی در مراغه بررسی شد.

آقای فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تامین سرمایه درگردش برای واحد‌های مرغداری تا یک هفته آینده در استان خبر داد.

 برای این موضوع در کشور بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته که به زودی سهم استان مشخص وبه تولید کنندگان گوشت مرغ و تخم مرغ پرداخت خواهد شد.

آزاد سازی مرغ و تخم مرغ خواسته همه مرغداران در استان و کشور است افزود: زیرساخت‌ها برای تامین نهاد از طریق ریل برای استان در حال برنامه ریزی است و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

 تامین نهاد از بنادر جنوبی کشورتوسط کامیون از مشکلات اساسی این روز‌های واحد‌های مرغداری در استان است.

 بکارگیری قطار برای انتقال نهاد به استان تا ۱۵ روز آینده می‌تواند بخش از هزینه‌های مرغداری‌ها را درتامین نهاد‌ها کاهش دهد.

پشتیبانی امور دام در کنار واحد‌های مرغداری است و اجازه نخواهیم داد واحدی متضرر شود.

برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداران نرخ خرید تضمینی شرکت پشتیبانی امور دام در ماه‌های اینده هفتگی و روزانه تغییر خواهد کرد.

مرغداران در زمان حاضر سربازان جنگ اقتصادی هستند وجامعه تولید کننده گان همیشه هزینه مصرف کنندگان را از جیب خود پرداخت کرده اند.

آقای علی علیزده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود: طرح تامین سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی با سود پایین در دست بررسی است و اعنبارلازم تامین شده است.

 به زودی با فعال شدن بندر خشک مراغه، نهاده‌های دامی استان‌های شمال غرب از طریق ریل تامین می‌شود.

 تلاش مجلس و دولت برنامه ریزی برای حل مشکلات جامعه تولید کنندگان بویژه واحد‌های مرغداری است.

افزایش قیمت مواد غذایی موضوع جهانی است و بسیاری از دولت برای برای افزایش امنیت غذایی کشور‌ها دست به اقدامات جدید زده اند.

مواد غذایی کشور و حدود ۶۰ میلیون جمعیت کشور‌های همسایه از ایران تامین می‌شود افزود: اصلاح اقتصادی دولت یک نیاز اساسی برای حمایت از مصرف کننده داخلی است.

آقای اسدیان فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح اصلاح اقتصادی دولت گفت: در این جلسه مشکلات مرغداران طرح ومسئولان استان و شهرستان به آن‌ها پاسخ داده و قول برنامه ریزی برای حل این مشکلات را دادند.

مرغداران در این جلسه پایین بود قیمت گذاری مرغ در زمان ازاد سازی، هزینه بالای حمل نهاده، نبود سرمایه در گردش، بالا بودن قیمت جوجه یک روز نسبت به نرخ مصوب و پایین بودن قیمت خرید تضمینی را از مشکلات واحد‌های مرغداری در مراغه بیان کردند

ظرفیت واحد‌های مرغداری گوشتی مراغه یک میلیون قطعه است و سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید مرغ دراین شهرستان تولید می‌شود.

مراغه از قطب‌های تولید مرغ و تخم مرغ در آذربایجان شرقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار