آهنگ حرکت حاکمیت و ملت در زمینه جمعیت باید افزایش یابد

استاندار قزوین گفت: موضوع جمعیت با توجه به اهمیت و تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید آهنگ حرکت حاکمیت و ملت در زمینه جمعیت افزایش یابد.

محمدمهدی اعلایی در مراسم آغاز به کار قرارگاه خانواده و جمعیت استان گفت: موضوع جمعیت علاوه بر ابعاد اجتماعی، ابعاد فردی و شخصی هم دارد و نباید اشتباهاتی که در گذشته در زمینه حریم شخصی افراد انجام شده، تکرار شود و در حوزه جمعیت باید حریم شخصی افراد رعایت شود.

اعلایی گفت: ترویج فرزندآوری و افزایش جمعیت با توجه به اینکه هم مرزی با حریم شخصی افراد دارد باید با یک سیاست‌گذاری مناسب انجام و ورود‌ها به این موضوعات با ملاحظات مورد نظر انجام شود.

استاندار گفت: مردم ایران یک جامعه پیشرفته، تحصیل کرده، مطلع و با تحلیل هستند و اگر از روش‌های ترویجی و اقناعی استفاده شود، با موفقیت بیشتری در زمینه جمعیت همراه خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: حتی برخی از بیان‌های نامناسب در مشوق‌ها باعث تردید در جامعه شود و اگر جامعه تحصیل کرده به درستی اقناع شوند شاید پیشگام‌تر از گذشته در این زمینه ورود کنند.

وی افزود: در برخی از حوزه‌ها مانند سقط جنین باید تعارفات را کنار بگذاریم چراکه احساس می‌شود هنوز با جامعه در این زمینه رودربایستی وجود دارد، موضوعی که آثار فاجعه بار وضعی در جامعه دارد و خیلی از تریبون‌ها و رسانه‌ها باید در این زمینه ورود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشه حتما! شما فقط دستور بده! به اقتصاد مملکتم یه دستور بده روند تورمش کندتر بشه
آخرین اخبار