تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه سینمای استان همدان

در مراسمی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه سینمای استان همدان تجلیل شد.

 معاون وزیر ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور در این مراسم گفت: استان همدان  به لحاظ جذب مخاطب سینمایی در جایگاه یازدهم کشوراست و باید برای همدان به علت تفاوت‌های فرهنگی این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور تفاوت قائل شد.

محمد خزاعی در نشست  با هنرمندان، کارگردانان، بازیگران و فعالان عرصه سینما استان همدان افزود: ایثارگری‌های مردم همدان بی‌نظیر است و باید تولید محتوای سینمایی و درآمدزایی‌های  آن در همدان فعال و بهتر شود.

وی گفت: سهمیه‌ها و مجوز‌هایی مجزا برای فیلم اولی‌ها صادر خواهد شد که تلاش می شود از این سهمیه‌ها بخشی از آن در اختیار استان همدان و افراد مستعد این استان قرار بگیرد.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشورتاکید کرد: هنوز مشخص نیست جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان یا همدان برگزار شود و برای آن تصمیم‌گیری قطعی صورت نگرفته است .
در این نشست هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما  از خالی بودن سالن‌های سینما درشرایط کنونی و وضعیت مالی هنرمندان گلایه کردند و علل آن را ضعف موضوعات ، نوع نوشتار فیلم‌نامه‌ها، قیمت بالای بلیط و عدم نمایش فیلم‌های خارجی در سینما برشمردند و  خواستار مقابله قانونی با اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های پخش فیلم و فروش اشتراک شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.