وزارت خارجه آمریکا:

آمریکا اماکن دیپلماتیک افغانستان در این کشور را اداره می‌کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مسئولیت انحصاری امنیت و نگهداری مکان‎های دیپلماتیک افغانستان را بر‌عهده گرفته است.

با اعلام وزارت خارجه آمریکا، کنترل سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در واشنگتن، نیویارک و کالیفرنیا به دلیل توقف رسمی فعالیت‌های این مراکز به دست مقامات آمریکایی افتاده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مسئولیت انحصاری» امنیت و نگهداری از مکان‎های دیپلماتیک افغانستان را از روز دوشنبه بر‌عهده گرفته است و تا موعد بعدی، ورود هر کسی بدون مجوز به این مکان‌ها منع است.

این اقدام به تاریخ ۱۶ می پس از آن روی دست گرفته شد که وزارت خارجه آمریکا تشخیص داد سفارت و کنسولگری‌های افغانستان «به‌طور رسمی فعالیت‌های دیپلماتیک و کنسولی در آمریکا را متوقف کرده‌اند.»

آمریکا طالبان در افغانستان را که سال گذشته پس از خروج نیروهای آمريکايی و متحدانش قدرت را در دست گرفت، به رسمیت نمی‌شناسد و روابط دیپلماتیک رسمی با افغانستان ندارد.

وزارت خارجه آمریکا در اعلامیه‌ای که در دفتر ثبت فدرال منتشر خواهد شد، گفته است که تا اطلاع بعدی دفتر نمایند‌گی‌های خارجی وزارت خارجه آمریکا مسئولیت تضمین حفاظت تمام اموال، اثاثیه، بایگانی‌ها و دارایی‌های مالی سفارت افغانستان یا مقرهای کنسولی آن در آمریکا را بر‌عهده گرفته است.

این وزارت خاطرنشان کرده که افغانستان از کشور سومی درخواست نکرده است تا به‌عنوان «قدرت محافظ» برای تأسیسات یا منافع آن کشور در آمریکا عمل کند. با این حال از وقتی که واشنگتن سفارت خود در کابل را بسته، قطر به‌عنوان قدرت محافظ آمریکا در افغانستان عمل کرده است.

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار