واشنگتن پست: جنگ اوکراین نباید موجب فراموشی برنامه هسته‌ای ایران شود

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی عنوان کرد با اینکه جنگ اوکراین به موضوع اول دنیا تبدیل شده ما نباید ایران و برنامه هسته اش را فراموش کنیم.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با تحلیل اوضاع سیاسی دنیا در ماه‌های اخیر می‌گوید: در حالی که هر روز اخبار جدیدی از اوکراین در قلب اروپا به گوش می‌رسد و تحولات آن در رسانه‌ها بیداد می‌کند ما نباید نقطه بالقوه دیگری که امنیت اروپا را تهدید می‌کند فراموش کنیم: ایران و برنامه‌های هسته‌ای در حال گسترشش.

این روزنامه در مطلب خود می‌نویسد: تا زمانی که نتوانیم توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را به مسیر خود بازگردانیم به سمت درگیری‌های جدید با تهران پیش می‌رویم. جو بایدن و رهبران اروپایی در مورد جنگ اوکراین خیلی سریع و قاطع عمل کردند. اکنون زمان آن رسیده که آن‌ها اقداماتی را در راستای جلوگیری از هسته‌ای شدن تهران انجام دهند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شد: سفر اخیر انریکه مورا، هماهنگ کننده انحادیه اروپا به تهران برای همین بود تا توافق هسته‌ای و نکات قابل تامل آن و اختلاف نظر‌ها میان تهران و واشنگتن را حل و فصل کند و به نحوی این توافق را نجات دهد.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: در اوایل ماه جاری میلادی برخی اعضای حزب دموکرات در سنای آمریکا از مقامات خواسته بودند مصوبه‌ای را

به تصویب برسانند که در موضوعات مورد بحث با محوریت برنامه هسته‌ای ایران برخی موضوعات غیرمرتبط با هسته‌ای هم گنجانده شود.
واشنگتن پست مدعیست: تمایل برای رسیدن به توافق در ایران در حال کاهش است، زیرا علی رغم تحریم‌های شدید مقامات ایران از دو برابر شدن فروش نفت خود در یک سال اخیر خبر می‌دهند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود می‌نویسد: در آستانه انتخابات میان دوره آمریکا جو بایدن ترجیح می‌دهد در مورد سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران بسیار محتاط عمل کند و فعلاً یک دیپلماسی نرم را در مواجهه با ایران برگزیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
7891
۰۰:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
و عید پاک سال 1521. 115/000/000 انسان گمشده. اعلام (کشف) امریکا از زیر لحاف. بابا سر خر از زیر لحاف زده بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه روسیه ریگی تو کفشش نبود به بهانه اوکراین ما رو هیدروژنی میکرد
آخرین اخبار