یونان: نباید اجازه دهیم پوتین در اوکراین پیروز شود

نخست وزیر یونان با تأکید بر حمایت کشورش از اوکراین مدعی شد: نباید اجازه داد روسیه در جنگ خود علیه اوکراین به پیروزی برسد.

«کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان امروز سه شنبه تأکید کرد که نباید اجازه داد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود.

طبق گزارش الجزیره، میتسوتاکیس مدعی شد: ما به طور کامل از اوکراینی ها در قبال تجاوز پوتین حمایت می کنیم و در همین راستا به آنها تجهیزات دفاعی داده ایم.

نخست وزیر یونان در ادامه ادعاهای خود افزود: پوتین نباید در جنگ خود علیه اوکراین پیروز شود؛ تا رژیم های مسبتد بفهمند توسل به زور قابل قبول نیست.

او در ادامه با اشاره به تحریم های اروپا علیه روسیه تصریح کرد: تلاش می کنیم تا از گاز و نفت روسیه خود را بی نیاز کنیم.

میتسو تاکیس در پایان گفت: ما اقدامات روسیه در سوریه و الحاق کریمه به خاک آن را نادیده گرفتیم، اما اکنون متوجه شدیم که کار اشتباهی کرده ایم.

اتحادیه اروپا با همکاری آمریکا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم های متعددی را علیه مسکو وضع کردند که مسکو نیز در پاسخ به این تحریم ها، اقدامات متقابلی را انجام داد و  از کشورهای واردکننده گاز و نفت روسیه خواست تا بهای آن را به روبل پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۹:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول بیا از ایران اجازه بگیر بعد در مورد روسیه دهانت را باز کن. کل کشور روسیه در اختیار سپاه ایران است . از خواب بیدار شو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
راست میگه اوکراین باید پیروز بشه تا روسای اوکراینی رو قتل عام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بس چرا در عراق و افغانستان با متوسل شدن به زور این کشورها را آمریکا اشغال کرد خفه خون گرفته بودی زنده باد پوتین
آخرین اخبار