برپایی همایش بهجت عارفان در رشت

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی گفت: آیت الله العظمی بهجت، علاوه بر نمونه‌ی بارز زهد و عرفان، بزرگترین پشتوانه‌ی معنوی انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در همایش بهجت عارفان ویژه‌ی بزرگداشت مقام و منزلت معنوی و عرفانی حضرت آیت الله بهجت در تالار مرکزی شهر رشت، گفت: سلوک این عالم و عارف جلیل القدر تجلی عبودیت بدرگاه الهی و سیر در معنویت در بستر اخلاص و خداباوری بود که همواره با پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی، رسالت دینی و اخلاقی خود را در راستای تحقق اهداف بلندی، چون عدالت خواهی، خداباوری، ظلم ستیزی و دفاع از مستضعفان عالم ایفا می‌نمود.

به گفته نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بزرگانی، چون بهجت عارفان، میرزا حبیب الله رشتی، میرزای جنگلی و دیگران ظرفیت گرانبهایی است که شناساندن درست آنان به نسل جدید می‌تواند زمینه‌ی ارتقاء فرهنگ ملی را در بستر احیای هویت تاریخی این سرزمین مهیا سازد.

از تمامی ظرفیت‌ها باید برای احیای هویت تاریخی ایران اسلامی، در بستر توجه به فضائل معنوی و در قالب آثار و جلوه‌های هنری و رسانه‌ای درعصر نوین بهره گیری شود و نسل‌های آینده را از وجود سرمایه‌های ارزشمند فقهی، علمی و سیاسی این مرز و بوم آگاه سازد.

محمد عبدالله پور، فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم اراده و پشتکار نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی را برای خلق آثار هنری ماندگار و اثرگذار و نقش آفرینی بهینه در روند مقابله با هجمه‌های فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان قابل توجه دانست و گفت: خلق آثار هنری و انقلابی برجای مانده از نسل‌های ظهور یافته در دو دهه‌ی گذشته، با کمترین امکانات و حمایت‌ها تحقق یافته که نشان می‌دهد هر کجا نیت برای خدا باشد، خروجی آن اثری فرامنطقه ایی و جهانی خواهد بود.

در پایان این مراسم ۳ اثر فرهنگی و چندرسانه‌ای مرتبط با شخصیت علمی و سیره‌ی زندگی آیت الله بهجت با حضور آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، آیت الله فلاحتی، استاندار گیلان و سردار عبدالله پور رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.