رئيس فدراسیون:

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین الزامی است

اسبقیان گفت: با اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیگیری آن از سوی مسئولین هیئت‌ها، شاهد توسعه ورزش جانبازان و معلولین خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون امروز در مجمع انتخاباتی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی رئیس محترم جمهور ابلاغ شده، ۱۶دستگاه اجرایی موظف هستند که توجه ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولین داشته باشند که باید به وظایف خود در این مصوبه به خوبی عمل کنند.

وی افزود: واگذاری رایگان اماکن‌ ورزشی، تخصیص اعتبارات ویژه به هیئت ها، تامین هزینه ایاب و ذهاب توسط سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، توجه شهرداری‌ها به ورزش جانبازان و معلولین از جمله موارد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید در این خصوص ستادی در استان با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شود تا این مصوبه به خوبی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: ستاد ملی این مصوبه به ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل شده است و رئیس فدراسیون نیز به عنوان دبیر در این ستاد حضور دارد که باید گزارش عملکرد هیئت‌های استانی را به شورای عالی فرهنگی ارائه دهد.

اسبقیان عنوان کرد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولین در خراسان جنوبی در مرحله طراحی متوقف شده که امیدوارم با پیگیرهای لازم، شاهد اجرای انجام آن باشیم.

اسبقیان با بیان اینکه در گذشته خراسان جنوبی به لحاظ عملکردی جزو ۲۰ استان در بین ۳۱ استان کشور بود، اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی در هیئت استان در حال انجام است اما در ۲ سال اخیر به خاطر شرایط سخت کرونایی، فعالیت‌ها به لحاظ حفظ سلامتی ورزشکاران تغییر کرد.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: مسابقات پاراآسیایی به دلیل شرایط کرونایی در چین لغو شده اما برگزاری اردوهای ورزشی در رشته‌های مختلف با قدرت در داخل ادامه دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری یک مسابقه برون مرزی خوب در حال انجام است تا برای مسابقات ۲۰۲۴ پاریس و برگزاری احتمالی مسابقات پاراآسیایی، ورزشکاران با آمادگی کامل حضور پیدا کنند و مثل همیشه برای ایران اسلامی افتخارآفرینی باشند.

اسبقیان اظهار داشت: ما بنا نداریم که اردوهای ورزشی را تعطیل کنیم و نه تنها تعطیل نمی‌شود بلکه یک المیپاد هم با شرایط سنی مشخص برای پشتوانه‌سازی از تیم‌های ملی طراحی خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون با اشاره به برنامه‌های فدراسیون برای میزبانی از مسابقات پارالمپیک آسیایی و جهانی هم گفت: ظرفیت و امکانات لازم در تهران و استان‌ها برای میزبانی مسابقات مهم و به خصوص پارالمپیک در کشور وجود دارد و دولت هم در این خصوص به خوبی حمایت می‌کند.

اسبقیان عنوان کرد: امروز فردی دیگری از جامعه معلولین استان، عهده‌دار هیئت خراسان جنوبی شد که امیدواریم موفق باشد، اعتماد مجمع نشان از این است که او فردی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش تعامل صد در درصدی رئیس هیئت با اداره‌کل ورزش و جوانان استان در خصوص اجرای برنامه‌های راهبردی و موثر گفت: جز با تعامل و همراهی موفقیت‌ها حاصل نمی‌شود و مسئولین هیئت باید با ادارات استان به خصوص با اداره کل امور شهید و ایثارگران و بهزیستی استان تعامل داشته باشند.

اسبقیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه و خاص بر روی ورزش جانبازان و معلولین دارند، بیان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی و توجه ویژه به ورزش بانوان مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: استکبار جهانی می‌خواهد بگوید که در ایران توجه‌ای به ورزش بانوان نمی‌شود در حالی که در کشور ایران در دولت‌های مختلف به ورزش بانوان توجه شده و آنها توانستند موفقیت‌های مختلفی را در المیپک و پارالمپیک به دست آورند.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد و این موضوع با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار