ائتلاف انقلاب چهاردهم فوریه در عربستان:

سعودی‌ها با بهره برداری از ترور ابوعاقله، سه نفر دیگر را اعدام کردند

شورای سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب چهاردهم فوریه در عربستان در بیانیه‌ای اعدام‌های جدید رژیم سعودی را محکوم کرد.

شورای سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب چهاردهم فوریه در عربستان در بیانیه‌ای اعدام‌های جدید رژیم سعودی از جمله دو جوان ساکن منطقه شیعه نشین قطیف و یک اسیر یمنی را که به دستور شاهزاده محمد بن سلمان اعدام شدند به شدت محکوم و اعلام کرد رژیم سعودی با استفاده از فضای کنونی بین المللی که سرگرم شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی است مرتکب چنین جنایتی شد.

در بخشی از بیانیه ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه عربستان، آمده است: محمد بن سلمان، قصاب ریاض؛ مرتکب نسل کشی و اعدام وحشتناک جدیدی در حق دو نفر از جوانان اهل قطیف به نام‌های شهید محمد خضر العوامی و شهید حسین علی ابوعبدالله و همچنین یک اسیر یمنی به نام شهید محمد عبدالباسط المعلمی شده است. اعدام‌هایی که با خونسردی کامل و طبق معمول با بهره برداری از انحراف افکار عمومی به سوی یک موضوعی در سطح جهان صورت می‌گیرد موضوعی که امروز شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی است و محمد بن سلمان از این حادثه (شهادت ابوعاقله) برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود بهره برداری کرده است.

 ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه عربستان، جنایت محمد بن سلمان  را یک جنایت وحشیانه و غیر انسانی عنوان و این رژیم (سعودی) را خائن و دروغگو نامید، چرا که چند روز قبل به اطلاع خانواده شهید حسین ابوعبدالله رسانده بود که حکم اعدام لغو شده است تا بتواند در نهایت حماقت و غرور و انتقامجویانه این شهید والامقام را اعدام کند.

این ائتلاف اعلام کرد ولیعهد سعودی همچنین با اعدام محمد عبدالباسط المعلمی اسیر جنگی یمنی، حقوق اسرا از جمله آنچه را که در منشور بین الملل بر آن تأکید شده، نقض کرده است، زیرا طرف سعودی ملزم به تبادل اسرای جنگی یمنی است در صورتی که در جریان تبادل اسرا با طرف یمنی، اسرای کارگر (کارگران یمنی که در عربستان کار می‌کردند) را مبادله می‌کند.

در انتهای این بیانیه آمده است: ما در ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه این نسل کشی را که به دستور محمد بن سلمان صورت می‌گیرد به شدت محکوم می‌کنیم و از اصرار ولیعهد سعودی به اعدام انسان‌های بی گناه خشمگین هستیم. ما از بابت جنایاتی که این سلاخ ریاض در حق ملت مظلوم عربستان و یمن انجام می‌دهد بسیار محزون و غمگین هستیم و در عین حال شهادت را به آنان و خانواده هایشان تبریک می‌گوییم.

عربستان دیروز دو تن از زندانیان اندیشه و یک اسیر فلسطینی را اعدام کرد.

چندی پیش نیز عربستان ۸۱ نفر از جمله ۷ یمنی و یک سوری را در بزرگترین اعدام در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد. ریاض پس از اعدام این افراد اعلام کرد ۴۱ نفر از آنان از مردم منطقه شیعه نشین قطیف بودند که تنها به جرم آنچه که رژیم آل‌سعود آن را عقائد انحرافی می‌خواند جان خود را از دست دادند. در میان این ۴۱ نفر یک نوجوان ۱۳ ساله نیز حضور داشت.

براساس آمار‌های خبرگزاری فرانسه که با استناد به بیانیه‌های وزارت کشور عربستان تهیه شده، عربستان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۰۰ نفر را اعدام کرده است که این تعداد از کل اعدام‌های این کشور در سال گذشته که به ۶۹ نفر می‌رسید، فراتر رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار