وزیر فرهنگ لبنان:

به دنبال ایجاد گفتمانی جدید در دنیا هستیم

وزیر فرهنگ لبنان گفت: ما تنها در پی ایجاد روابط خوب و دوستانه میان دو ملت ایران و لبنان نیستیم؛ بلکه فراتر از آن به دنبال ایجاد گفتمانی جدید در دنیا هستیم.

وزیر فرهنگ لبنان در حاشیه سفر به اصفهان گفت: اصفهان یکی از شهر‌های تاریخی ایران است و علمای ایران قرابت دیرینه‌ای با علمای جبل‌عامل لبنان داشته‌اند و از این نظر فرهنگ ما و مردم لبنان نقاط مشترک زیادی داریم و مردم اصفهان از گذشته علاقه و محبت زیادی برای مردم لبنان قائل هستند.

محمد وسام المرتضی با قدردانی از مهمان‌نوازی استاندار اصفهان گفت: روابط بین دو کشور ایران و لبنان متفاوت با تعابیر معمول میان کشور‌ها است. ما تنها در پی ایجاد روابط خوب و دوستانه میان دو ملت ایران و لبنان نیستیم بلکه فراتر از آن به دنبال ایجاد گفتمانی جدید در دنیا هستیم؛ گفتمانی که بر این اصل بنا شده که پیروزی با حق است.

او گفت: گفتمانی که بر ارزش‌هایی همچون آزادگی، مبارزه و ایستادگی در برابر زورگویان تاریخ اصرار دارد این راهی است که ما در پیش داریم و ایمان داریم که در این راه تنها نیستیم و ایران و لبنان هر دو پشتیبان هم هستند و امیدوارم پایداری در این مسیر، پیروزی پشت پیروزی به دنبال داشته باشد.

به گفته وزیر فرهنگ لبنان، اینکه امروزه مبارزه جنبه فرهنگی پیدا کرده است. در این میدان مبارزه فرهنگی، ما باید به توانمندی‌های خودمان توجه داشته باشیم و با همکاری توانمندی‌های خود را در این مسیر به کار ببندیم.

استاندار اصفهان هم ملت لبنان را ملتی بزرگ توصیف کرد و گفت: ملت ایران احترام ویژه‌ای برای ملت لبنان قائل هستند و امیدوارم شما که یکی از وزرای فعال لبنان هستید در این سفر بتوانید مایه استحکام بیشتر روابط دو کشور باشید.

وزیر فرهنگ لبنان در سفر به اصفهان از ابنیه تاریخی و مراکز عبادت مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان اصفهان بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.