قالیباف: گاز مبنای صادرات ایران شود

رئیس مجلس گفت که باید گاز مبنای صادرات ایران باشد، چراکه با ثبات‌تر است و ارزش افزوده‌ کمتری از حوزه نفت در فناوری دارد.

‌آقای قالیباف در افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: برای دور زدن تحریم‌ها، ثبات درآمد و افزایش ارزش افزوده باید جهت گیری‌ها اصلاح شود؛ بدتر از خام فروشی، خام اندیشی و بد حکمرانی کردن بر حوزه صنعت نفت، گاز و انرژی در کشور است و باید از ثروت حاصل از نفت صیانت کرد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که با شعار «نفت دانش بنیان؛ تولید ایرانی، صادرات جهانی» آغاز شده، تا ۲۶ اردیبهشت ماه فعالیت دارد.

در سال‌های اخیر خام فروشی در ایران و کاهش ارزش افزوده به دست آمده مورد انتقاد کارشناسان و فعالان حوزه نفت و پتروشیمی بوده است.

کارشناسان می‌گویند پالایشگاه سازی، حمایت از صنایع پایین‌دستی و اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت می‌تواند از راهکارهای مقابله با خام فروشی باشد.

مجلس در سال‌های گذشته برای کمک به واحد‌های پتروپالایشی و ایجاد مشوق برای این واحدها، قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی با استفاده از سرمایه‌های مردمی» و اصلاحیه آن را تصویب کرد تا اچرایی شود.

بر اساس این قانون واحدهای پتروپالایشگاهی پس از بهره‌برداری تا مدتی مشخص پول خوراک را نمی‌پردازند تا هزینه ساخت آن واحد جبران شود و سپس مبلغ را به‌ صورت وام به صندوق توسعه بر می‌گردانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخشی از شهرهای ایران گاز نیومده شما به فکر صادرات هستيد
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۹:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مبنا نفت باشه گاز باشه جامد باشه مایع باشه، چیش به ما میرسه، الان یادم اومد مبنا روغن، مرغ، تخم مرغ، لبنیات باشه،خدایی از کشورداری چی میدونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه فایده اونهم خرج مسافرت ها و سرمایه گذاری های خارج کشور شما عزیزان میشه.
United States of America
7891
۰۰:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حواست کجاست مرد مومن؟ بابا دنیا باید تحریم گازی بشه و روسیه استارتشو زده. از پشت به روسیه خنجر نزن که بد میبینی ها. اول با روسیه مشورت بعدا بیفت تو دیگ حلیم.
Iran (Islamic Republic of)
.....
۰۰:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سردار بديم تركيه سيسموني بياريم ؟
يا بديم عراق گرد وخاك بياريم ؟پولي كه نمييگيرين
آخرین اخبار