ازدواج مجدد مستمری همسر اول را قطع نمی کند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : زنی که پس از فوت شوهرش (بیمه شده اصلی) ازدواج مجدد می‌کند، مشمول دریافت حقوق همسر متوفی می‌شود.

اسکندر کاکایی گفت : ۱۸ شعبه، ۲ شعبه اقماری و هفت کارگز در استان مشغول به خدمات‌رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران هستند.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه نزدیک به ۲۵۵ هزار بیمه شده اصلی وجود دارد در مجموع با اعضای خانواده آن‌ها حدود ۶۴۰ هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

تعداد مستمری بگیران با احتساب افراد تبعی آن‌ها، ۱۵۰ هزار نفر است این مستمری بگیران شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگی است.

 افراد تبعی سازمان تأمین اجتماعی شامل پدر و مادر، فرزندان اعم از دختران و پسران و همچنین همسر قانونی ثبت شده بیمه‌پرداز است.

 فرزندان و همسر به عنوان افراد تحت تکلف هستند تا زمانی که فرزند دختر فاقد شغل و مجرد باشد، فرزندان پسر تا سن ۲۰ سالگی و در صورت اشتغال به تحصیل تا اتمام تحصیل و همسر هم تا زمانی که در قید حیات باشد مشمول دریافت مستمری پدر خانواده هستند.

همسر‌هایی که پس از فوت بیمه شده اصلی ازدواج مجدد می‌کنند، مشمول دریافت حقوق همسر متوفی می‌شوند.

طرح بیمه فراگیر ایرانیان، پوشش آحاد جامعه از لحاظ برخورداری از بیمه‌های تأمین اجتماعی است.

این بیمه ایرانیان شامل زنان خانه‌دار، دانشجویان، مشاغل آزاد اختیاری و... ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی است.

 بیمه ۱۲ درصدی کف پرداخت حق بیمه در ماه ۵۰۵ هزار تومان است و دفترچه درمانی آن اختیاری است و مشمول بازنشستگی خواهد شد.

بیمه ۱۴ درصدی پرداختی ماهانه آن ۶۲۰ هزار تومان است که علاوه بر بازنشستگی، فوت قبل از بازنشستگی دارد یعنی در صورت فوت بیمه‌شده به بازماندگان تا زمانی که شرایط را داشته باشند حقوق پرداخت می‌شود.

بیمه ۱۸ درصدی علاوه بر داشتن بازنشستگی و فوت قبل از بازنشستگی دارای بیمه از کارافتادگی هست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار