توصیه های ایمنی در نصب و راه اندازی کولر‌های آبی

رعایت برخی نکات ایمنی در سرویس و تعمیر کولر‌های آبی در کاهش حوادث برق گرفتگی تاثیر بسزایی دارد.

 هرساله با شروع فصل گرما و راه اندازی وسایل سرمایشی (کولرها)، متاسفانه حوادثی نظیر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع رخ داده که رعایت برخی نکات ایمنی در سرویس و تعمیر آن‌ها در کاهش حوادث این حوزه تاثیر بسزایی خواهد داشت، برخی از این نکات برای اطلاع شهروندان گرامی در ادامه آورده شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: قبل از انجام هر اقدام اعضای خانواده و ساکنین را مطلع نمائید تا از وصل نمودن ناخواسته جریان برق تا اتمام کار پیشگیری شود (یک نفر را مسئول قطع و وصل برق تعیین کرده و با او بصورت مستقیم در ارتباط باشید و قبل از شروع کار بر روی کولر‌ها، برق ورودی به این وسایل را کاملاً قطع کرده و سپس دست بکار شوید. (با استفاده از فاز متر اتصالی برق را چک کنید)

فدائی می گوید در خصوص کولر‌های آبی که در بالکن و یا نقاطی قرار دارد که دسترسی به آن‌ها سخت بوده و خطر سقوط وجود دارد، حتماً ابتدا نسبت به تثبیت محل استقرارخود اقدام نمائید و هیچگاه بر روی کولر روشن فعالیتی انجام ندهید. چرا که رطوبت و برق می‌تواند خطرآفرین باشد. (علاوه بر آن امکان برخورد و گیر نمودن دست لابلای تسمه و دینام و قطعات گردان وجود دارد.)

 قبل از ترک منزل به قصد مسافرت، حتماً شیر آب کولر را ببندید، در خصوص کولر‌های گازی استفاده از سیم کشی استاندارد و متناسب با ظرفیت کولر مورد استفاده الزامی بوده و باید مجهز به کلید‌های محافظ قطع جریان برق باشد تا در صورت بروز مشکل، برق دستگاه قطع گردد، بازدید دوره‌ای از کولر‌ها را در دستور کار داده و در هر بازدید نکات ایمنی نظیر قطع جریان برق را در نظر بگیرید.
حتی المقدور از سرویس کاران مجاز و مجرب برای راه اندازی و سرویس وسایل سرمایشی کمک بگیرید و شاید حوادث از این دست داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.