افزایش ۳۰۰ درصدی درخواست شهروندی آمریکایی‌ها برای سایر کشور‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مردم آمریکا به دنبال دریافت گذرنامه دوم و درخواست شهروندی برای کشور‌های «امن» هستند.

ثروتمندان آمریکایی برای برخورداری از رفاه و آسایش بیشتر اقدام به خرید گذرنامه کشور‌هایی می‌کنند که به عقیده آن‌ها از امنیت و رفاه بیشتری برخوردارند.

بر اساس یکی از گزارش‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۰ در آمریکا، بیش از ۱۵ میلیون درخواست شهروندی برای کشور‌های خارجی به ثبت رسیده است. آمریکا که سال‌های متمادی به کشوری برای تحقق آرزو‌ها و فرصت‌های برابر شناخته می‌شد حالا با بی اعتمادی مردمش به این وعده‌ها مواجه شده و بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند در این کشور دیگر تحقق چنین شعار‌هایی عملی نیست.

گروه شهروندی بروکرز گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد برخی از آمریکایی‌ها با در نظر گرفتن نقشه جایگزین به دنبال دریافت گذرنامه قانونی دومشان از کشوری دیگر هستند. تعداد متقاضیان گذرنامه دوم در آمریکا در سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. می‌توان گفت گذرنامه دوم در آمریکا طلای جدیدی محسوب می‌شود، اما باید پرسید چرا آمریکایی‌ها خواستار دریافت این گذرنامه هستند؟ در پاسخ باید گفت مردم آمریکا به دنبال زندگی در کشوری امن‌تر هستند. در این خصوص دلایلی مطرح شده است. وضعیت سیاسی آمریکا در سال‌های اخیر که بی اعتمادی را در میان آمریکایی‌ها افزایش داده یکی از دلایل افزایش درخواست گذرنامه دوم محسوب می‌شود.

وضعیت سیاسی اخیر از دوران اوباما گرفته تا ترامپ و بایدن با تغییرات سختی مواجه شده است. وضعیت دو قطبی در میان جامعه به طرز وحشتناکی بدتر شده است. این اوضاع سبب شده بسیاری از مردم برای نشان دادن اعتراض به خیابان‌ها بیایند. ثروتمندان آمریکایی نگرانی عمیقی درباره آینده جامعه شان دارند و برای همین ترجیح می‌دهند ادامه زندگی شان را در خارج از این کشور سپری کنند. برخی برای فرار از قوانین ناعادلانه مالیاتی این کشور اقدام به دریافت گذرنامه دوم می‌کنند و برخی هم از افزایش جنایات از سر تنفر در این کشور نگرانند. بالاتر از همه این موارد، نگرانی از جنگ داخلی در این کشور مردم را تهدید می‌کند.

دومین دلیل عمده را می‌توان همه گیری کرونا در آمریکا دانست. همه گیری ویروس کرونا در این کشور موجب شد آمریکایی‌ها متوجه شوند تا چه میزان در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند. در زمان قرنطینه سراسری در اروپا در سال ۲۰۲۰ بسیاری از آمریکایی‌ها امکان سفر به اروپا را نداشتند. این که چقدر ثروتمند بودند مهم نبود، زیرا با قوانین سرسختانه به هیچ وجه امکان ورود آن‌ها به اروپا در آن زمان فراهم نبود. برای همین آن‌ها با بهبود نسبی اوضاع (در اروپا) و از طرفی بحران همه گیری مجدد کرونا در برخی کشور‌ها و حتی آمریکا، به دنبال اجرای برنامه جایگزین یا دریافت گذرنامه دوم برای خود و خانواده شان هستند.

ثروتمندان آمریکایی تمایلی ندارند همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهند. برای همین آن‌ها به دنبال گزینه‌های دیگر می‌روند. آمریکایی‌ها می‌توانند از طریق برنامه‌های سرمایه گذاری شهروندی یا به اصطلاح ”سی آی پی“ هم گذرنامه دوم دریافت کنند. در این روش با سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر می‌توان گذرنامه شهروندی آن کشور را به راحتی دریافت کرد. این سرمایه گذاری می‌تواند در بخش املاک یا طرح‌های اقتصادی کلان یا کمک مالی به صندوق‌های ملی کشور‌های دیگر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار