روزنامه نگار صهیونیست:

نسل جدید فلسطین دیگر شاباک را به حساب نمی‌آورد

خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت نسل کنونی فلسطین دیگر اسرائیل و شاباک را به حساب نمی‌آورد.

«تسیوی تحزقیلی» گفته است نسل کنونی فلسطین حقوق خود را به خوبی می‌داند و برای رسیدن به آن‌ها مبارزه می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشت اظهارات اخیر یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه که در آن فلسطینیان را به مبارزه با صهیونیست‌ها با همه امکانات موجود از جمله تفنگ، تبر و چاقو دعوت می‌کند به معضلی در تصمیمات مهم کابینه این رژیم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی «سما نیوز»، روزنامه معاریو به تبیین و تشریح دستپاچگی و هرج و مرج حاکم بر مقامات صهیونیست به خصوص پس از یک سری عملیات مهم پرداخته است که در طول چند ماه گذشته فلسطینیان انجام داده اند و همچنان ادامه دارد و بر اثر آن تاکنون حدود ۱۹ شهرک نشین صهیونیست در مناطق مختلف اراضی اشغالی کشته شده اند آن هم در مناطقی که همواره تحت تدابیر امنیتی بسیار شدید بوده است.

این روزنامه عبری در گزارشی اعلام کرد: صحبت درباره ترور یحیی السنوار به او محبوبیت و اعتبار و جایگاه بالایی در میان فلسطینیان می‌دهد و تهدید السنوار مشابه تهدید محمد الضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس قبل از تجاوز علیه نوار غزه در سال گذشته است. به نظر می‌رسد بانک اهداف و اهرم‌هایی که اسرائیل در خارج از نوار غزه بتواند جنبش حماس را تحت فشار قرار دهد، بسیار محدود و اندک است هر چند که در شرایط کنونی به نفع طرف فلسطینی و اسرائیلی نیست که وارد جنگ جدید شوند، اما با توجه به چالش‌های امنیتی کنونی اسرائیل و عملیات ویرانگر فلسطینیان علیه اسرائیلی ها، احتمال تنش در جنوب فلسطین اشغالی نیز بعید به نظر نمی‌رسد.

به نوشته معاریو، نزدیک بودن زمان تهدید السنوار به ترور و عملیاتی که در منطقه العاد صورت گرفت ایجاب می‌کند قبل از این که درباره ترور السنوار سخنی گفته شود رفتار‌ها در قبال نوار غزه تغییر کند و تصمیمات جدیدی اتخاذ شود. تصمیماتی هم که در غزه گرفته می‌شود فقط توسط السنوار یا دیگری اتخاذ نمی‌شود. السنوار برود فرد دیگری جای او می‌آید. امروز السنوار است و فردا فرد دیگری..، اما سوال بزرگ مطرح کنونی این است که رژیم صهیونیستی اکنون چگونه راهبردش را در قبال نوار غزه و حماس مدیریت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار