فرمانده انتظامی استان ایلام :

مجموعه انتظامی و دستگاه قضایی در کنار یکدیگر هستند

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه مجموعه و دستگاه قضایی در کنار یکدیگر هستند گفت: با حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی و تعامل و همکاری خوب مردم خدا را شکر در زمینه امنیت در رتبه برتر کشور قرار داریم.

سردار دلاور القاصی مهر در دیدار با مدیرکل دادگستری کل استان ایلام به نقش سازنده پلیس و دستگاه قضائی در رفع مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: ارتباط مستقیم این دو مجموعه بیشتر از گذشته خواهد شد تا بتوانیم به نحو مطلوبی در رفع مشکلات جامعه و کمک به مردم شریف استان قدم برداریم.

او به کاهش چشمگیر سرقت‌ها در ایام ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت:خوشبختانه با تلاش شبانه روزی پلیس و همکاری خوب مردم، در فروردین ماه امسال ۲۲ درصد و در اردیبهشت نیز ۱۴ درصد کاهش سرقت داشتیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام می گوید:امروز استان ایلام هم از لحاظ امنیت و هم احساس آن در رتبه برتر ۳۳ کشور قرار دارد.

او به بحث هوشمندسازی پلیس در رابطه با پرونده‌های قضائی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضایی، ارجاع الکترونیکی پرونده‌ها در چند ماه گذشته در استان ایلام به عنوان پایلوت آغاز شده است و این مهم موجب شده که مردم مراجعه کمتری به دستگاه قضایی داشته باشند.

سردار القاصی مهر گفت:ابلاغ الکترونیکی نیز یکی دیگر از اقدامات هوشمندسازی پلیس در راستای بحث پرونده‌های قضائی است که در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از این ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به مبارزه با اراذل و اوباش در استان اشاره کرد و گفت: اراذل و اوباش در سه سطح شناسایی و تحت کنترل هستند و برخورد‌های پلیس با کسانی که بخواهند امنیت و آرامش جامعه را به مخاطره بیندازند قاطع خواهد بود.

به گفته سردار القاصی مهر : برای پیشگیری از بار قضایی پرونده ها، در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان، ۲ مشاور مذهبی و مددکار اجتماعی را مستقر کرده‌ایم.

او می گوید: حضور توامان ۲ مشاور مذهبی و مددکار اجتماعی که با تحصیلات عالیه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مشغول به خدمت هستند سبب خواهد شد صلح و سازش بیشتری انجام شود از مراجعه مردم به محاکم قضائی جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: سال گذشته ۱۶ هزار پرونده در مراکز مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های حوزه انتظامی استان ایلام تشکیل شد که نزدیک به ۱۱ هزار از این پرونده‌ها به صلح سازش ختم شده است.

به گفته سردار القاصی مهر : برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان، ۹۵۰ نفر از ریش سفیدان و معتمدان در قالب هیئت صلح با احکام صادره سازملندهی شده است که در مدت تشکیل این هیئت اقدامات بسیار ارزشمندی به سرانجام رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.