کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی پس از چند روز روند افزایشی، شاهد کاهش بود.

همزمان با تلاش کشورهای غربی برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه و اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور، بازار انرژی شاهد نوسان است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند در صورت تحریم واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا بازار عرضه جهانی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

امروز در معاملات بازار انرژی بهای نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۱۱ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۷ کاهش، ۱۰۹ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.  این دو شاخص نفتی در هفته گذشته به دلیل نگرانی‌های بازار و سرمایه گذاران از اعمال تحریم‌های اروپا علیه نفت روسیه و ایجاد اختلال در بازار عرضه روندی افزایش به خود گرفته بودند.

با این حال، معاون نخست وزیر بلغارستان تاکید دارد این کشور تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه را وتو خواهد کرد. برخی منابع خبری می‌گویند اتحادیه اروپا روز جمعه تغییراتی را در روند تحریم واردات نفت روسیه اعمال کرد تا از این طریق مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک فرصت بیشتری برای تغییر منابع انرژی و جایگزینی آن داشته باشند.

بازار‌های مالی نیز این روز‌ها تحت تاثیر نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانکی، رکود اقتصادی و تاثیر فرنطینه ناشی از کرونا در چین بر اقتصاد جهانی هستند. در همین حال عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان قیمت نفت خام آسیا و اروپا را برای ماه ژوئن در روز گذشته کاهش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار