برگزاری نمایشگاه هنری مثنی‌سازی کهن نگاره‌ها در موزه بزرگ خراسان

نمایشگاه هنری مثنی‌سازی با عنوان کهن نگاره‌ها از دیروز در موزه بزرگ خراسان آغاز به کار کرد و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

علی صفرنژاد  گفت: این نمایشگاه مجموعه‌ای شامل ۴۰ اثر مثنی‌سازی (نظیرسازی) شده از آثار شاهکار‌های نگارگری ایران است.

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد با ۱۸ هزار مترمربع زیربنای مفید نخستین موزه استاندارد در ایران بعد از انقلاب اسلامی و شامل بخش‌های مختلف از جمله بانک سفال، مخزن، قرنطینه، آزمایشگاه مرمت آثار، سالن آمفی تئاتر، فضای نمایشگاهی و فضای چند منظوره، آرشیو، اتاق معرفی، کتابخانه تخصصی و همچنین کافه تریای مسقف و روباز است.

سرپرست موزه بزرگ خراسان گفت: هنرجویان در این نمایشگاه هنری-پژوهشی دریاره روایت منسوب به نگاره، نقاش هر نگاره، تاریخ و دوره‌ای که اثر خلق شده، معرفی کتابی که دارای عکس اثر بوده و نیز موزه‌ای که اکنون اصل اثر در آن نگهداری می‌شود، به مثنی‌سازی یا هنر نقش بستن عین به عین از شاهکار‌های نگارگری در یک طرح به نسبت زمان‌بر پرداخته‌اند.

او گفت: در این نمایشگاه آثار نفیس مثنی‌سازی، شاهکار‌های نگارگری ایران، توسط هنرجویان هنرستان تخصصی هنر دخترانه صیرفی ناحیه چهار مشهد از ساعت ۹ تا ۱۷ به نمایش گذاشته شده است.

علی رضایی گفت: رسالت ما پیشبرد آموزش، تعلیم و تربیت است و برای حمایت از این هنر ایرانی در کنار مسوولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: موزه، تجلی گاه هنر و فرهنگ و تمدن خراسان است و برگزاری این نمایشگاه نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار در حفظ و احیای این میراث کهن دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار