لزوم تعیین تکلیف سامانه اطلاعات مسکن لرستان

استاندار لرستان گفت: سامانه اطلاعات مسکن استان باید به صورت ضرب‌الاجل تعیین‌تکلیف شود و مشاوران املاک بدون مجوز پلمب شوند.

فرهاد زیویار در جلسه بررسی افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره‌بها در سطح لرستان گفت: طی هفته‌های اخیر خبر رتبه اول لرستان در تورم، بیکاری و اخیراً نرخ اجاره‌بها در رسانه‌ها منتشر شد و البته صحت و سقم این آمار مرکز ایران باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون در برخی شهر‌های استان لرستان مانند پلدختر، خرم‌آباد، کوهدشت، چگنی و سلسله برای تامین زمین مسکن مشکل وجود دارد، می گوید: قانون‌گرایی و قانون‌گریزی نکات بسیار مهم در بحث اجاره‌بها در این استان است و همه مشاوران املاکی که فاقد مجوز هستند باید با جدیت رسیدگی شوند و نکته دیگر عدم نظارت بر بازار مسکن در سایه بی‌قانونی‌ها است.

زیویار با تاکید بر اینکه پیش از اینکه اقدامی در رابطه با موضوع اجاره‌بها انجام شود باید همه موارد مرتبط با اجاره‌بها زیر چتر قانون باشد، گفت: بنگاه‌های املاکی دارای مجوز باید بیشتر به قانون تمکین کنند و بنگاه‌های فاقد مجوز نیز یا پلمب شوند و یا مجوز‌های کوتاه مدت برای آن‌ها صادر شود که حداقل آماری برای نظارت بر تمام بنگاه‌ها داشته باشیم.

وی می گوید: اقدامات فرهنگی در بستر فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و همچنین ساز و کار مالیات بر خانه‌های خالی بیشتر مشخص شود.

استاندار لرستان در رابطه با سامانه اطلاعات مسکن این استان گفت: باید در اسرع وقت طی جلسه‌ای متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اداره کل ثبت و اسناد سامانه اطلاعات مسکن لرستان تعیین تکلیف شود و با توجه به اینکه در فصل جابه‌جایی مستأجران هستیم به‌صورت ضرب‌الاجل لازم است که برای این موضوع فکر اساسی کنیم.

زیویار گفت: فرمانداری شهرستان‌ها با همکاری شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر‌ها طی جلسات متعددی در رابطه با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز تصمیاتی بگیرند.

وی می گوید: همه فرمانداران لرستان باید جلسه بررسی افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره‌بها در شهرستان‌ها را برگزار کنند و گزارش‌های لازم را ارائه بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.