هشدار قطر به صهیونیست‌ها درباره گسترش شهرک‌سازی در اراضی اشغالی

وزارت مور خارجه قطر نسبت به طرح جدید صهیونیست‌ها برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی هشدار داد.

در پی تصویب طرح صهیونیست‌ها برای ساخت ۴۰۰۰ واحد جدید و گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، دولت قطر نسبت به گسترش شهرک سازی‌ها هشدار داد و آن را نقض آشکار قوانین و قعنامه‌های بین المللی دانست.

وزارت امورخارجه قطر امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تصویب این طرح رژیم صهیونیستی و توقف سیاست شهرک‌سازی در اراضی اشغالی هرچه سریع‌تر اقدام کنند. قطر همچنین طرح شهرک سازی صهیونیست‌ها را تهدیدی جدی برای تلاش‌های بین المللی برای ایجاد صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی دانست و آن را مانعی برای روند صلح بر اساس قطعنامه‌های بین المللی می‌شود.

وزارت امور خارجه قطر همچنین بر موضع این کشور در قبال آرمان‌های فلسطین و حقوق مشروع ملت برادر فلسطین و ایجاد کشور مستقل خود در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید کرد.

روز گذشته نیز «تام نایدز» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، از بیم خشم مردم فلسطین و ادامه عملیات شهادت‌طلبانه، در مصاحبه با آکسیوس گفته بود که مقامات دولت بایدن بار‌ها به صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا با گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی مخالف هستند و نباید به شهرک‌سازی‌ها ادامه دهند.

این در حالی منتشر می‌شود که در ادامه عملیات فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست، چندی پیش منابع عبری از عملیات قهرمانانه دو فلسطینی در تل‌آویو در مرکز فلسطین اشغالی و کشته شدن دست‌کم ۳ صهیونیست و زخمی شدن ۳ نفر دیگر خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از وقوع حمله‌ای در «العاد» (ألعاد) در شرق تل‌آویو در مرکز سرزمین‌های اشغالی است و منابع عبری احتمال می‌دهند که این حمله تروریستی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار