پرداخت ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از پرداخت ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری در خراسان رضوی خبر داد.

سید جواد موسوی گفت: سهم اشتغال حوزه گردشگری این اداره‌کل در مدت سال گذشته ۱۶۵۷ نفر بوده که  ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

او گفت: به منظور حفظ اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی، با پرداخت این میزان تسهیلات کرونایی در ۲ قالب اشتغال محوری و بنگاه محوری بیش از ۶ هزار شغل حفظ شده و برخی از کسب و کار‌های حوزه گردشگری نیز احیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همچنین ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری کم بهره در دو رسته بوم گردی و صنایع دستی در مدت یک سال گذشته پرداخت شده که موجب ایجاد ۹۰۶ شغل جدید در سطح استان شده است.

موسوی گفت: با توجه به طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری، اکنون ۲۴۰ طرح این حوزه در خراسان رضوی در حال ساخت، تبدیل و توسعه است که شامل واحد‌های اقامتی، پذیرایی، مجتمع‌های گردشگری، مراکز تفریحی سرگرمی، مناطق نمونه، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در خراسان رضوی بیش از ۲ هزار فقره تأسیسات گردشگری با بیش از ۳۵۰ هزار نفر شاغل مستقیم فعالیت دارند، که با وجود ریزش بخشی از آن به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، امیدواریم در سال ۱۴۰۱ شاهد برگشت، احیا و رونق گردشگری استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار