افزایش مراودات تجاری با اندوزی با ۳ راهکار امکان پذیر است

وزیر صمت گفت: ارتباط میان کسب‌وکار‌های دو کشور، کاهش تعرفه‌ها در تجارت ترجیحی و تسهیل نقل و انتقالات پولی و مالی را سه راهکار افزایش مراودات تجاری با اندونزی است.

آقای سیدرضا فاطمی‌امین گفت: در مرحله اول باید ارتباط میان کسب‌وکار‌های دو کشور ایران و اندونزی را برقرار کنیم، دو ملت نیز روابط مشترک و عمیقی باهم دارند؛ اما حلقه مفقوده ما ارتباط کسب‌وکار‌های دو کشور با یکدیگر است که باید از طریق ۳ محورِ تسهیل نقل و انتقالات پولی و مالی، کاهش تعرفه‌ها در تجارت ترجیحی با اندونزی و ایجاد ارتباط میان کسب‌وکار‌های دو کشور برقرار شود.

وزیر صمت می‌گوید: باید تعرفه‌های تجاری را به‌ شدت کاهش دهیم تا حجم روابط اقتصادی از رقم کنونی بالاتر رود و در این حوزه آماده کاهش تعرفه‌ها در تجارت ترجیحی هستیم. هرچند به علت تحریم‌ها محدودیت‌هایی در این زمینه ایجادشده اما از سوی دیگر فرصت‌های بسیار خوبی نیز برای ما فراهم‌شده است. همچنین اقتصاد این دو کشور مکمل یک دیگر هستند.

به گفته او این حجم از تجارت با روش‌ها و فرصت‌هایی که تحریم پیش روی ما قرارداد مانند تهاتر، انجام‌شده است.  اگر این سه محور را به‌سرعت مدنظر قرار دهیم، روابط اقتصادی و مبادلات تجاری نیز به‌سرعت افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار