معاون پارلمانی رئیس جمهور:

باید تمرکز‌ها بر بازگشایی مرز باجگیران باشد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۳ مرز مشترک ایران با ترکمنستان بازگشایی شده و باید تمرکز‌ها بر بازگشایی مرز باجگیران باشد.

سیدمحمد حسینی گفت: باجگیران یکی از شهر‌های قدیمی کشور محسوب می‌شود، اما امروز سوت و کور بوده و در رخوت به سر می‌برد که باید پیگیری‌های جدی درزمینه ایجاد شور و نشاط و مبادله کالا صورت بگیرد.

او گفت: بر اساس اظهارات سفیر ایران، کشور ترکمنستان سختگیری ویژه‌ای در مرز‌های خود با همسایگانش دارد و کرونا موجب بسته شدن این مرز‌ها شد تا از ورود ویروس جلوگیری شود. حتی این کشور برای ورود اتباع خود و دیپلمات‌ها مقررات سختگیرانه‌ای برای کرونا اعمال کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۳ مرز مشترک ایران با ترکمنستان بازگشایی شده و باید امروز تمام تمرکز‌ها بر بازگشایی مرز باجگیران باشد و بهانه‌ای به طرف مقابل داده نشود.

حسینی گفت: کشور ترکمنستان در زمینه مبادله کالا از طریق بازارچه نیز تقاضایی داشته که در گذشته صحبت‌هایی انجام شده و قول‌هایی داده شده است، اما به دلیل تغییر در دولت این موضوعات پیگیری نشده است.

او گفت: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز سفری به این منطقه مرزی داشته است. تمام اهتمام وزارت خارجه کار سیاسی نیست، بلکه از این طریق به دنبال مبادله فرهنگ، اقتصاد  است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز دولت بعد از سلامت معیشت مردم را اولویت خود قرار داده و باید تلاش شود تا آسیب‌ها و مشکلات به وجود آمده در این منطقه مرزی از طریق وزارت راه، امور خارجه، صمت پیگیری شود. امروز روابط مناسبی با کشور‌های همسایه فراهم شده و برخلاف دولت قبل که نگاه به اروپا و چند کشور خاص داشت امروز دولت سیزدهم آغازی بر تحکیم روابط انجام داده و در حال حاضر تراز ایران در راستای مبادله کالا و صادرات مثبت ارزیابی می‌شود.

حسینی گفت: امروز امنیت در تمام مرز‌ها برقرار است، اما نباید مرز‌ها خالی از سکنه شود و باید زیرساخت‌ها برای تأمین معیشت مردم در این مناطق انجام گیرد.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.