تصمیم اتحادیه اروپا برای جلوگیری از فروش املاک و مستغلات اروپایی به شهروندان روسیه

خبرگزاری بلومبرگ مدعی شد اتحادیه اروپا تصمیم دارد شهروندان روسیه را از خرید املاک و مستغلات در اروپا منع کند.

خبرگزاری بلومبرگ در خبری به نقل از برخی منابع مدعی شد: اتحادیه اروپا تصمیم دارد فروش املاک و مستغلات اروپایی را در چارچوب بسته ششم تحریمی خود ممنوع کند.

بلومبرگ همچنین اعلام کرد طبق متن قانونی که به رؤیت این خبرگزاری رسیده است، به پیشنهاد کمیسیون اروپا معاملات در زمینه املاک با شهروندان، ساکنان و نهاد‌های روسی را متوقف شده و فروش و یا انتقال مستقیم و یا غیرمستقیم حق مالکیت در اموال غیرمنقول در محدوده اتحادیه اروپا و یا واحد‌های سرمایه گذاری جمعی که آن‌ها را در وضعیتی به مانند [معامله]دارایی‌های غیر منقول قرار می‌دهد، ممنوع می‌شود.

بلومبرگ در ادامه مدعی شد: این ممنوعیت، بخشی از جدیدترین اقدامات اتحادیه اروپا برای وارد آوردن ضربه به دولت روسیه و الیگارش‌های این کشور است؛ اقدامی که در وهله نخست، صنعت پرسود مسکو و «اسبر بانک» بزگترین بانک این کشور را هدف قرار می‌دهد.

به گفته این خبرگزاری آمریکایی، این تحریم‌ها برای روس‌هایی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، و فاقد مجوز اقامت در کشور‌های اتحادیه اروپا هستند، اعمال می‌شود و برای کسانی که دارای تابعیت و یا حق اقامت در منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس هستند، اعمال نمی‌شود.

به ادعای بلومبرگ، از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، بسیاری از میلیاردر‌های روسیه املاک و مستغلاتی را در اتحادیه اروپا خریداری کرده اند و برخی از آن‌ها دارایی‌های خود را به خارج از خاک روسیه انتقال داده اند.

پیشتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود اروپا در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه است؛ بسته تحریمی جدیدی که هدف آن حذف سوئیفت و مقابله با واردات نفت از روسیه است و احتمالاً در نشست بعدی شورای اروپا به تصویب برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۱:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین
آخرین اخبار