اعتراض دوباره شهروندان فرانسه علیه انتخاب مکرون+ فیلم

معترضان فرانسوی بار دیگر علیه انتخاب دوباره امانوئل مکرون به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، به خیابان‌های فرانسه آمدند.

شهروندان فرانسه امروز (یکشنبه) در روز جهانی کارگر در اعتراض به انتخاب دوباره «امانئول مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، به خیابان‌های این کشور آمدند.

به گزارش فرانس ۲۴، این معترضان در راهپیمایی روز اول ماه مه (روزجهانی کارگر) شرکت کردند و خواستار عدالت اجتماعی و افزایش حقوق و دستمزد‌ها شدند؛ همچنانکه با اعتراضات خود مکرون را برای تصمیم اخیر خود درباره افزایش سن بازنشستگی تحت فشار قرار دادند.

امروز حدود ۲۵۰ تظاهرات در پاریس و شهر‌های دیگر فرانسه از جمله لیل، نانت، تولوز و مارسی برگزار شد.

در پاریس، شخصیت‌های سیاسی که عمدتاً از جناح چپ بودند و همچنین فعالان آب‌وهوایی به اتحادیه‌های کارگری پیوستند.

راهپیمایان بنر‌هایی با مضامین «بازنشستگی قبل از آرتروز»، «بازنشستگی ۶۰ ساله، قیمت‌های ثابت» و «مکرون، برو بیرون» با خود حمل می‌کردند.

هفته گذشته در حالی دور دوم انتخابات فرانسه به پایان رسید که آمار‌ها نشان می‌داد مشارکت در این دور از انتخابات به نسبت قبل ضعیف‌تر بوده است.

شبکه فرانس ۲۴ به نقل از وزارت کشور فرانسه گزارش داد میزان مشارکت در دور دوم انتخابات فرانسه به ۶۳.۲۳ درصد رسیده که این میزان، به نسبت دور دوم انتخابات سال ۲۰۱۷ پایین‌تر بوده است.

شب گذشته نیز جنبش جلیقه زرد‌ها درپاریس علیه امانوئل مکرون، تظاهرات کردند و در حالی به خیابان‌های پاریس آمده‌اند که مکرون بار دیگر با کسب ۵۸.۶ درصد کل آرا رئیس‌جمهور فرانسه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۷:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مهد زندانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین مردم فرانسه آفرین با همین فرمون جلو برید ما ملت ایران پشتتونیم خیلی پرشورتر اعتراض کنید این حق شماست.
همان طور که حکام فرانسه همیشه از آشوبها و اغتشاشها در ایران صد در صد حمایت میکنند ببینند چه مزه ایی داره ! آخه مکرون رو چه به ریاست آدم قحط بود که حالا برای بار دوم هم انتخاب بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چقدر بدبختند چقدر بیچاره اند مردم فرانسه ...
آخرین اخبار