برخورد با تور‌های غیرمجاز در تعطیلات عید فطر/ پیش بینی اسکان اضطراری برای مسافران در گلستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان گفت: سفر در ایام تعطیلات عید سعید فطر همانند نوروز به شکل هوشمند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برقرار خواهد بود.

رحمان فرمانی گفت: با توجه به پیش‌بینی مرکز هواشناسی مبنی بر احتمال بارندگی درروز‌های آتی، دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان باید پیش‌بینی اسکان اضطراری و سایر موارد موردنیاز را داشته باشند تا در صورت بروز حوادث و مشکلاتی در روند سفر هم‌وطنان، در ارائه خدمات دچار نقصان و کمبود نشویم.

او می‌گوید: تأسیسات گردشگری و مراکز ارائه خدمات باید به‌منظور حفظ سلامت هم‌وطنان از پذیرش افرادی که حداقل دو دوز واکسن را تزریق نکردند خودداری کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان می‌گوید: مدیران و بهره‌برداران تأسیسات گردشگری استان، می‌توانند با ورود کد ملی مسافران در سامانه «جانا»، استعلام تزریق واکسن کرونا را دریافت کنند.

او با تشریح دیگر تأکیدات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشورگفت: آمادگی مراکز اقامتی و پذیرایی برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران، رعایت شئون اسلامی و رعایت ارزش‌های عرفی و محلی جوامع، جلوگیری از فعالیت تور‌های غیرمجاز، نظارت بر نرخ‌های خدمات مراکزی که به مسافران ارائه خدمات می‌کنند و پوشش بیمه‌ای در ایام تعطیلات از اهم مواردی است که باید در ستاد اجرایی خدمات سفر برای تعطیلات پیش رو مورد تأکید قرار گیرد.

فرمانی گفت: برخورد با تور‌های غیرمجاز که تحت عنوان گردشگری فعالیت می‌کنند از مواردی است که باید به‌ویژه در ایام تعطیلات و افزایش سفر‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گفته دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان سامانه ملی سفر با شماره ۰۹۶۲۹ در ایام تعطیلات عید سعید فطر همچون سایر ایام سال آماده دریافت شکایات احتمالی، پیشنهاد‌ها و گزارش‌های هم‌وطنان در ارتباط با سفر و گردشگری خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار