فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان:

سعی در ضابطه‌مند کردن مطالبه گری آموزگاران داریم

سرهنگ جمالی گفت: طی چند وقت اخیر شاهد تجمع فرهنگیان در زمینه رتبه بندی و دریافت حقوق بودیم که سعی داریم مطالبه گری این قشر را ضابطه‌مند نماییم.

سرهنگ محمد صالح جمالی فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان در نشست خبری هفته بسیج فرهنگیان گفت: برخی گمان می‌کردند که فلسفه وجودی بسیج طی دوران جنگ است، اما در زمان جنگ تحمیلی نیز حضرت امام گفتند «بسیج نیروی کارآمد در همه عرصه‌ها است».

او افزود: بسیج در هر زمان و مکان به ویژه وقوع حوادث غیر مترقبه پای کار بوده و بسیج فرهنگیان نیز یکی از ۲۳ اقشار این نیروی جهادگر است که در حال ایفای نقش است.

آقای جمالی نقش آموزگاران را هدایت گری و روشنگری عنوان کرد که شغل انبیاء نیز بوده و در جنگ هم آموزگاران نقش مهمی در تربیت دانش آموزان رزمنده داشتند.

فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان یاد آور شد که در زمان جنگ نیز معلمان و دانش آموزان دوشادوش یکدیگر در جبهه‌های جنگ از کیان کشور دفاع کردند.

این مقام مسئول بسیج فرهنگیان را با توجه به نقش مهم در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: پیش از روی کار آمدن بسیج فرهنگیان خلاء‌هایی در آموزش و پرورش وجود داشت که از طریق بسیج رفع شد و این سازمان در حوزه طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش و توانمند سازی فرهنگیان نقش مهمی داشت.

سرهنگ محمد صالح جمالی در ادامه اشاره‌ای نیز به تجمعات فرهنگیان به منظور احیای حقوق خود کرد و افزود: بسیاری از آن‌ها قانع شدند که مطالبه گری در کف خیابان انجام نمی‌شود و باید مسیر قانونی خود را طی کند، از همین رو نیز پارسال با ۳ تن از نماینده فرهنگیان هم کمیته‌ای تحت عنوان «مطالبه گری» تشکیل شد که پس از آن شاهد نطق‌هایی از سوی این نمایندگان در مجلس بودیم.

فرمانده بسیج فرهنگیان در آموزش و پرورش خوزستان در خصوص سازماندهی گرو‌های جهادی دانش آموزان و آموزگاران گفت: این اقدام در قالب طرح هجرت است تا در مناطقی که مدارس نیاز به تعمیرات دارند، این اقدام از سوی دانش آموزان و معلمان جهادگر در اوقات فراغت انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.