امام جمعه انار مطرح کرد

بیداری اسلامی، ثمره روز قدس

حجت الاسلام منتظری گفت: بیداری اسلامی که اکنون در جهان اسلام ایجاد شده، از مهم‌ترین نتایج و دستاورد‌های روز جهانی قدس است.

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته انار با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان باید برای بزرگداشت آن اقدام کرده و تا محو رژیم صهیونیستی، این روز را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنند.

او می گوید: حضور در این راهپیمایی‌ها موجب می‌شود که مسئله قدس هرگز فراموش نشود و ملت فلسطین، احساس تنهایی نکنند.

به گفته امام‌جمعه شهرستان انار بیداری اسلامی که اکنون در جهان اسلام ایجاد شده، از مهم‌ترین نتایج و دستاورد‌های روز جهانی قدس است.

او پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکایی‌ها همچنان بهانه‌جویی می‌کنند و قصد تحمیل مذاکرات جدید پیرامون سلاح‌های موشکی و موضوعات منطقه‌ای دارند.

حجت الاسلام منتظری می گوید: نمایندگان ایران انقلابی در مذاکرات که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل زیاده‌خواهی‌های شیطانی تسلیم نخواهند شد و به چیزی کمتر از رفع تحریم‌ها رضایت نخواهند داد.

به گفته او یکی از تلاش‌های دشمن برای ستیز با امنیت ملی، تحریف نام خلیج‌فارس است.

امام جمعه شهرستان انار می گوید: خلیج‌ فارس طبق قدیمی‌ترین اسناد تاریخی که به بیش‌از ۴۵۰ سال قبل‌از میلاد حضرت مسیح (ع) برمی‌گردد نامش خلیج‌فارس بوده و خواهد بود و باید به دشمنانی که دنبال تحریف نام خلیج همیشه فارس هستند، گفت: ما اهل ستیزه‌گری نیستیم؛ ولی اهل حفظ هویت، استقلال و عزت خود هستیم.

او گفت: هر کس که بخواهد عزت ملت ایران را پایمال و ملت ایران را تحقیر کند و بخواهد دست سلطه را بر این ملت بزرگ دراز کند، ملت ایران با غیرت خود و ایمان خود این‌دست را قطع خواهد کرد.

حجت‌الاسلام منتظری ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: مقام کارگر آن‌قدر عظیم است که پیامبر اسلام (ص) دست کارگر را می‌بوسد و این حرکت پیغمبر (ص)  یک تعارف نیست؛ بلکه تعلیم است و می‌خواهد از کار و کارگر تجلیل شود.

او با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین به‌خوبی میدان‌داری کرد و آثار استاد شهید مطهری از مهم‌ترین و مؤثرترین آثار در تبیین دین اسلام است.

امام جمعه شهرستان انار با گرامیداشت روز معلم گفت: معلمان  می‌توانند نقش مؤثری در تبیین واقعیت‌های انقلاب اسلامی داشته باشند. 

او می گوید: اگر کشور بخواهد به سرافرازی، رفاه، غنا و به تفوق علمی نائل شود و اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند و متفکر تحویل جامعه‌ بشری دهد، باید زیرساخت اصلی؛ یعنی تعلیم را درست کند.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: تراز معلم در رفتار و کردار، التزام انقلابی به اسلام ناب محمدی است.

او همچنین با گرامیداشت روز شورا‌ها گفت: شورا‌های شهر و روستا می‌توانند نقش بسیار مهمی در عمران، آبادانی و بسیاری از خدمات رفاهی برای مردم شهر و روستا، داشته باشند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار