مهاون استاندار:

شورا‌ها در کنار نظارت از امور اجرایی پرهیز کنند

معاون استاندار اردبیل گفت: وظیفه ذاتی شورا‌ها نظارت است و در کنار این امر، باید شورا‌ها از ورود به حیطه اجرایی پرهیز کنند.

سید کمال‌الدین میرجعفریان گفت: شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت سیزدهم از جایگاه و ارج و قرب خاصی برخوردار هستند که تلاش بر این است تا از ظرفیت شوراها در بهبود مدیریت شهری و ارتقا شرایط خدمات‌رسانی به مردم استفاده شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل می گوید: شوراها با مدیریت شایسته در شهرها و روستاها ویترین نظام هستند و امیدواریم با همراهی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مجموعه شوراها بتوانند در مسیر تحقق دموکراسی واقعی و ارائه طرح‌ها و پیشنهادات خلاقانه یاریگر مدیران اجرایی باشند.

به گفته او، خدمت بی‌منت این نهاد مدنی در کنار تحقق برخی از مطالبات و خواسته‌های به حق مردم به عنوان راهبرد اساسی است و شوراها به رغم برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها سعی می‌کنند با صبر و حوصله پیشبرد اهداف را مورد توجه قرار داده و نقش نظارتی را در کنار انجام بهتر امور توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان یک حرکت مدیریتی مناسب مد نظر قرار دهند.

میرجعفریان گفت: باید بعد نظارتی و برنامه‌ریزی شورا بر ورود به حوزه اجرایی بچربد و جایگاه شوراها یک جایگاه نظارتی والا و ارزشمند است.

او می گوید: به دور از فضاسازی‌های سیاسی و حرکت‌های احساسی، شوراها باید برنامه‌محور حرکت کنند تا مدیریت بهتری را در عرصه‌های مختلف شاهد باشیم.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ،کاهش هزینه‌های جاری و جذب سرمایه‌گذاران با روش‌های مختلف از دیگر رویکردها و مطالبات از منتخبان مردم در پارلمان محلی است که امیدواریم با افزایش ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مشارکتی درآمد پایدار نیز نصیب شهرداری‌ها شود.

او از توزیع منابع مالیات بر ارزش افزوده در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای انجام کارهای عمرانی در سطح استان خبر داد و گفت: امسال نیز سعی خواهیم کرد تا توزیع منابع ملی و حاصل از ارزش افزوده را به صورت مستمر انجام دهیم.

میرجعفریان از اجرای برنامه‌های آموزشی برای اعضای شوراها استقبال کرد و ادامه داد: باید سرفصل این برنامه‌های آموزشی به صورت دقیق مشخص و معلوم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.