تصویب طرح محدودیت پهپاد‌های ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

به دنبال مقابله با برنامه پهپادی ایران، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای متوقف کردن پهپاد‌های ایرانی تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی موسوم به «قانون توقف پهپاد‌های ایرانی» را تصویب کرد. این طرح که دسامبر سال گذشته به مجلس نمایندگان معرفی شد، روز گذشته در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

در حال حاضر هم برخی مقررات وجود دارد که تحریم‌هایی را علیه افراد یا نهاد‌هایی که برخی تسلیحات نظامی را در اختیار ایران قرار می‌دهند، اعمال می‌کند. این لایحه مقررات موجود را گسترش داده و به طور خاص هواپیما‌های جنگی بدون سرنشین (پهپاد) را به فهرست تسلیحات مشمول تحریم اضافه می‌کند. 

در بخشی از این طرح آمده است که "اشخاص و نهاد‌هایی که آگاهانه در تامین، فروش یا انتقال سلاح و تجهیزات به ایران یا از ایران مشارکت داشته باشند، تحریم خواهند شد. سیاست آمریکا بر این اساس خواهد بود که از دست‌یابی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش به هواپیما‌های بدون سرنشین از جمله قطعات قابل‌دسترس و استفاده از آن‌ها در حمله علیه آمریکا و شرکا جلوگیری شود."

نماینده پنسیلوانیا پس از تصویب این لایحه در صفحه توییتر رسمی خود مدعی شد ایران از پهپادهای خود برای حمله به نیروهای آمریکایی و صهیونیستی که در منطقه غرب آسیا حضور دارند استفاده می‌کند.

گفتنی است طرح مذکور باید به تصویب سنا و پس از آن به امضای رئیس جمهور برسد تا تبدیل به قانون شود. پیشتر، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که دولت این کشور در صدد یافتن راه‌هایی برای مقابله با برنامه پهپادی ایران است.

این اقدام مجلس نمایندگان در بحبوحه مذاکرات وین رخ می‌دهد. چندی پیش، امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در تماس تلفنی با گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده بود در زمینه توافق هسته‌ای توپ در زمین آمریکاست و برای حصول نتیجه، طرف مقابل باید از خود جدیت نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا مجلس آمریکا بخواد نهادهای ایرانی رو هی تحریم کنه سپاه هر روز به سلاحهای پیشرفته تری مجهز میشه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این امریکا ادم نمیشود.ازیک طرف درمورد برجام مذاکره میکند وازطرف دیگر تحریم ها ی جدیدی اعمال میکند.تا اگرتحریم هسته ای رابرداشتند .همان تحریم رابخاطرمسائل موشکی وحقوق بشری وجدیدا پهپادی برگردانند.بهترین سیاست کنارگذاشتن امریکا وغرب از معادلات ایران است .ازرفت وامد باانها ابی برای ماگرم نمیشود.مشکل انها وجود جمهوری اسلامی است .مذاکره باانها یعنی پیداشدن راهی برای انها برای ضربه زدن به ایران است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جلوی نفتکش های غول پیکر ایران که نفت صادر میکنند را نتوانستید بگیرید یعنی عرضه اش را نداشتید حالا برای قطعاتی که به آسانی میتوانیم از هرگوشه جهان گیر بیاوریم خط و نشان می کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
کلا" ایران و ایرانی ،
خوب برای مجلس نمایندگان آمریکا شغل ایجاد کردیم ها...


(بدون شرح)
آخرین اخبار