آرامش شهر‌ها با حراست از مرز‌ها

مرزبانان ایران اسلامی با حفاظت از مرز‌های کشور در شرق ایران زمین حتی در ماه رمضان، آرامش و امنیت را برای ایرانیان به ارمغان می‌آورند.

فضای آرام وامن این روز‌های کشور مرهون تلاش حافظان خستگی ناپذیر دین وسرزمین است.

مرزبانان با حضور در مناطق مرزی، پیشانی تأمین امنیت در کشور هستند و می‌توان گفت که امنیت بدون تلاش و از خودگذشتگی آنان در نقطه صفر مرزی ممکن نیست.

غیورمردانی که با ایستادگی ستودنی خود در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان مشغول حراست از مرز‌های جمهوری اسلامی هستند که نمادی از ایثار ملت ایران به شمار می‌رود.

رمضان و غیر رمضان فرقی برایمان ندارد

یکی از مرزبانان مستقر در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و در حوزه شهرستان نهبندان گفت: با وجود تمام سختی‌هایی که دوری از خانه و خانواده دارد، همچنان در حراست از کشور می‌کوشیم.

او گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستیم؛ ماه رمضان است یا خیر؛ همواره در دفاع از مرز‌های ایران اسلامی کوشا هستیم و به تلاش ادامه می‌دهیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از مرزبانان گفت: سربازان مرزبان با زبان روزه و در کنار یکدیگر از مرز‌ها حراست می‌کنند و در زمان افطار هم افق دیدمان کم نمی‌شود و همچنان حواسمان به همه جا هست.

او گفت: دشمنان نیز بدانند که ما لحظه‌ای غفلت نمی‌کنیم و در هر شرایطی به پاسداری از مرز‌های کشور ادامه خواهیم داد.

حفاظت همیشگی از مرز

امیر محمدی فرمانده تیپ ۱۸۸ شهید یعقوب احمد بیکی نهبندان گفت: این تیپ از زاهدان در مرز‌های شرقی کشور مستقر است و حفاظت از مرز را انجام می‌دهد.

او گفت: پایگاه دغال یکی از پایگاه‌هایی است که این تیپ در آن حضور دارد.

روستای دغال واقع در شهرستان نهبندان نزدیکترین روستا به نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان است.

حدود ۴۰۰ کیلومتر از مرز‌های ایران اسلامی توسط مرزبانان خراسان جنوبی حراست می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار