رافائل گروسی: ایران سانتریفیوژ‌های خود را به مکانی امن منتقل می‌کند

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اذعان به قدرت هسته‌ای ایران مدعی شد که ایران سانتریفیوژ‌های خود را به مکانی امن منتقل می‌کند.

رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی خبری پس از دیدار با ولودیمر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت که آژانس هنوز در تلاش است تا پاسخ‌های تهران درباره سوالات مربوط به آثار اورانیوم غنی‌شده در سه سایت این کشور و مسائل حل نشده را روشن کند.

به گزارش یو اس نیوز، گروسی در ادامه به توانایی ایران در غنی سازی اورانیوم از زمان شکست برجام اذعان کرد و مدعی شد: «ایران از سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و پس از حمله مشکوک اسرائیل، سانتریفیوژ‌های خود را به تاسیاست هسته‌ای زیرزمینی سایت نطنز منتقل کرده است. آن‌ها سانتریفیوژ‌های خود را در جایی که بیشتر احساس امنیت بکنند،  منتقل می‌کنند.»

دبیرکل آژاننس بین المللی انرژی اتمی در انتها تاکید کرد که تهاجم روسیه به اوکراین، همراه با حمایت آمریکا و اروپا از اوکراین، تنش‌ها را بین روسیه و غرب افزایش داده است، اما با وجود این مشکلات، برای همه ضروری است که به دنبال وجه مشترک بگردند.

ایران مدت هاست که بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از خروج یکجانبه ترامپ از توافق برجام و شکت توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، تلاش کرده‌اند تا یک سری مسائل را از جمله دسترسی مجدد به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی در سایت‌های اتمی در ایران، بین خود حل کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا هر وقت برجامو امضا کرد میاریم سر جای اولش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوست دارم ب قصد کشت ابن بشر رو بزنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۵:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ در اکراین که جولانگاه امریکا و اسراییل است مانعی بزرگ بر سر راه تمام بشریت است و اقای رافایل گروسی اول فکری به حال چرنوبیل کند که بعد از چهل سال دوباره شروع بکار کرده و هر ان ممکن است بترکد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا الان موقعش هست ایران کلا فیلمهارو پاک ویا محو کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
در مقابل زیاده خواهی های گروسی کوتاه نیایید
آخرین اخبار