آغاز عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی شهر سرایان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از شروع عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی شهر سرایان در محدوده تاریخی شهر خبر داد.

عرب  گفت: احداث بازارچه صنایع دستی در ضلع شمالی کاروانسرای سرایان از مصوبات ستاد بازآفرینی شهری شهرستان است که در فاز اول هشت میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

او گفت: زمین محل احداث پروژه متعلق به شهرداری سرایان است و عملیات اجرایی این پروژه با مشارکت شهرداری سرایان، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بزودی آغاز خواهد شد.

به گفته مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان با توجه به رونق خوب کارگاه‌های آهنگری و چلنگری و تعدد کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ایجاد کارگاه‌های خراطی سنتی، حوله بافی و چادر شب بافی و نبود فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی و سوغات محلی و برای ایجاد و تکمیل زنجیره و پکیج گردشگری شهرستان، ایجاد بازارچه صنایع دستی با هدف احیاء و ترویج رشته‌های بومی در کنار مجموعه جهانی کاروانسرای سرایان، حمام، مسجد جامع و آب انبار، کمک شایانی به رونق گردشگری، صنایع دستی و ایجاد اشتغال خواهد کرد.

عرب گفت: این پروژه در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع و با الگوی معماری بومی منطقه و با اقتباس از بنای تاریخی بازار میثم طراحی شده و دارای ۱۲ دربند مغازه در اندازه‌های مختلف و متناسب با نوع رشته‌های صنایع دستی است.

به گفته او بازار میثم به همراه کاروانسرا، حمام سنتی، آب انبار و بافت پیرامون آن هویت شهری گذشته را به نمایش می‌گذارد و در حال حاضر ۸ کارگاه زنگوله سازی و آهنگری سنتی و یک کارگاه خراطی و یک کارگاه تراش سنگ در این مجموعه فعال هستند.

عرب گفت: کارگاه‌های زنگوله سازی، خراطی، سرمه دوزی، حوله بافی و چادر شب بافی، فروشگاه‌های صنایع دستی در بقیه نقاط شهر دائر هستند که ساخت این بازارچه و مرمت بازار میثم و تجمیع کارگاه‌های صنایع دستی باعث خواهد شد اولین و تنهاترین ورکشاب سنتی و دائمی صنایع دستی استان رونق بیشتری بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار