افزایش دستمزد کارگران تاثیری در نرخ تورم ندارد

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران گفت: اضافه شدن دستمزد کارگران، تاثیری در تورم ندارد، تورم را خرید و فروش ارز، سکه و اقتصاد کاذب بالا می‌برد.

احمد کرمی گفت: دولت برای حمایت از کارفرمایان با افزایش نرخ تولید در سال جدید موافقت کرده، بنابراین افزایش دستمزد، هیچ مشکلی برای کارفرمایان ایجاد نکرده است که بخواهند تعدیل نیرو کنند.

به گفته دبیرکل جامعه اسلامی کارگران، روال هر سال این است که سالانه یک عددی را بر اساس نرخ تورم در جریان تولید کشور بالا می‌برند و این به کارفرمایان کمک می‌کند.

او گفت: اضافه شدن دستمزد کارگران هیچ تاثیری را در حوزه تورم به وجود نمی‌آورد، چون همه‌ حقوق کارگر در ماه خرج می‌شود و هیچ پس‌اندازی نمی‌ماند.

با افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۱، پایه حقوق کارگران از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

بر اساس قانون کار شورای اسلامی کار هر ساله موظف است دستمزد کارگران را بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت بالا ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به جای افزایش حقوقا جلوی ناقص شدن کارگرا رو بگیرین که همه شون بخاطر فشار شدید بدنی و روانی هزار درد و مرض گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۱:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود، نرخ تورم آنچنان سررعتی در مملکت دارد که اگر حقوق را صد در صد افزایش دهند، نرخ تورم باز هم پیشاپیش جلو میرود و لجام گسیخته است و در اینجا فقط و فقط بی کفایتی و عدم تدبیر مسئولین و نداشتن برنامه ی مدون ایشان، آن ضرب المثل همانآش همان کاسه را برایمان تداعی میکند،در هیچ کشوری اینگونه افزایش تورم و افزایش قیمت لجام گسیخته نیست، و در هیچ کشوری مانند ایران مسئولین ناتوان ندارد که فقط با فشار بر مردم هزینه ی مملکت را میخواهند ساماندهی کنند.
آخرین اخبار